دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
رئیس سابق فدراسیون فوتبال:

دولت کلاف واگذاری سرخابی‌ها را پیچیده‌تر نکند

رئیس سابق فدراسیون فوتبال گفت: امیدوارم پیشنهاد واگذاری سرخابی‌ها که به تصویب دولت رسیده است، موجب سردرگم‌ شدن این کلاف پیچیده نشود.
کد خبر : 345020
57303286.jpg

داریوش مصطفوی در گفتگو با خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری آنا، درباره خصوصی‌سازی باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس گفت: برای اینکه این طرح به مرحله تصویب رسید، باید به اهالی ورزش تبریک و تسلیت بگویم.


وی ادامه داد: تبریک به‌خاطرِ اینکه دولتی پیدا شد که واگذاری سرخابی‌ها را مصوب کرد و حالا به‌صورت لایحه‌ای وارد مجلس شورای اسلامی می‌شود تا به مرحله قانونی برسد. از سوی دیگر باید دید خیل افراد جامعه که به‌دنبال آن هستند که تیم‌های محبوب‌شان همیشه سربلند باشند، آیا به خواسته‌شان می‌رسند. به‌نظر من هیچ دستگاهی در ایران محبوب‌تر از پرسپولیس و استقلال نیست. بنابراین این باشگاه‌ها باید به‌گونه‌ای واگذار شوند که هیچ اجحافی در حق آنها روا نشود.


رئیس سابق فدراسیون فوتبال تصریح کرد: پرسپولیس توسط علی عبده و استقلال از سوی علی دانایی‌فرد تأسیس شدند و بنا بر قوانین جمهوری اسلامی خانواده این افراد می‌توانند برای گرفتن مالکیت این دو باشگاه اقدام کنند. 


وی افزود: مالکان اصلی باشگاه‌های پرسپولیس و استقلال، مردم هستند. این حرف در تمامی این سال‌ها در شعار بیان شده است ولی در عمل پوششی بوده تا عده‌ای از کنار این باشگاه‌ها برای خود درآمدزایی کنند. مسعود سلطانی‌فر که خود را مالک باشگاه‌های پرسپولیس و استقلال می‌داند، تنها به‌واسطه اینکه وزیر ورزش و جوانان شده این دو باشگاه را در اختیار دارد. البته او هم هیچ‌گاه خودش را رسماً مالک باشگاه نمی‌داند ولی باید بگویم پرسپولیس و استقلال متعلق به کسانی است که خون دل خوردند تا این دو باشگاه تبدیل به سرمایه ملی شود.


مصطفوی تأکید کرد: من قول می‌دهم طرحی که دولت آن را به‌تصویب رسانده، دارای حساسیت بالایی است و بعید می‌دانم که بتواند به‌درستی اجرایی شود. دولت باید باشگاه‌هایی که متعلق به مردم هستند را به آنها واگذار کند ولی تنها با حرف، هیچ موضوعی عملی نمی‌شود. اگر قرار است پرسپولیس و استقلال را همچون شرکت‌های سهامی عام اعلام کنند، باید این کار به‌درستی به دست مردم سپرده شود. باید طبق جدولی مشخص، تعداد سهام باشگاه‌ها مشخص شود تا مسئله انتقال بدون کوچک‌ترین مشکلی صورت پذیرد.


وی تأکید کرد: الان در هیأت‌مدیره باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس اگر پیش‌کسوتی هم دیده می‌شود، کسانی هستند که اگر به آنها مطیع نگویم، باید بگویم افراد نجیبی هستند. آنها باید بتوانند حق این دو باشگاه را به‌خوبی بگیرند و قیمت‌گذاری که صورت می‌گیرد، بدون ایراد باشد. تقسیم سهام باشگاه‌های سرخابی برای مردم باید به‌درستی روشن شود و سهام پیش‌کسوتان و حتی لیدرهایی که بدون چشم‌داشتی عمرشان را صرف این باشگاه‌ها کرده‌اند، مشخص شود. فاکتورهای لازم را تعیین کنند تا شاهد این باشیم که استقلال و پرسپولیس به حراج نمی‌روند بلکه به‌درستی در اختیار مردم قرار می‌گیرند.


مصطفوی در پایان خاطرنشان کرد: استقلال و پرسپولیس باید بدون عیب و ایراد واگذار شوند و حق کسی در این میان باطل نشود. نباید افرادی که می‌خواهند از این نمد برای خود صاحب کلاهی شوند به هدف خود برسند. صاحبان سرخابی‌ها فقط مردم هستند و من به‌عنوان کسی که رئیس و دبیر فدراسیون فوتبال بوده‌ام و زمانی نیز مدیرعامل باشگاه پرسپولیس بودم، می‌گویم که باید به‌بهترین شکل شاهد واگذاری استقلال و پرسپولیس باشیم. امیدوارم پیشنهاد واگذاری سرخابی‌ها که به تصویب دولت رسیده است، موجب  سردرگم‌ شدن این کلاف پیچیده نشود.


انتهای پیام/4051/4048/خ


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته