دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
26 آذر 1397 - 13:02
یک مسئول راهور خبر داد؛

تخطی از سرعت، عامل بیش از 40 درصد تصادفات جاده‌ای

رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور ناجا تخطی از سرعت و عدم توجه به جلو را عامل بیش از 55 درصد تصادفات جاده‌ای در آبان ماه اعلام کرد.
کد خبر : 344959
135.jpg

نادر رحمانی در گفتگو با خبرنگار حوزه انتظامی گروه اجتماعی خبرگزاری آنا درباره علل اصلی و فرعی بروز تصادفات جاده‌ای در کشور اظهار کرد: بعد از بررسی و تحقیقات کارشناسان راهور ناجا مشخص شد که عدم توجه به جلو و تخطی از سرعت عامل بیش از 55 درصد تصادفات جاده‌ای است لذا رانندگان باید حتماً فاصله طولی را رعایت کنند تا تصادفی رخ ندهد؛ از طرفی با توجه به شروع فصل سرما و لغزندگی جاده‌ها رعایت فاصله طولی از الزامات رانندگی است که قطعاً در کاهش آمار تصادف تأثیرگذار خواهد بود.


رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور ناجا ادامه داد: همچنین انحراف به چپ با 14 درصد، عدم رعایت حق تقدم با 12 درصد، خستگی و خواب‌آلودگی با 5 درصد و تغییر ناگهانی مسیر با 3 درصد از علل دیگر بروز تصادف در آبان ماه سال جاری در جاده‌های کشور است.


وی با بیان این‌که عبور و مرور عابران از جاده‌ها و نقص فنی خودروها کمترین نقش را در تصادفات برون‌شهری داشته‌اند خاطرنشان کرد: هموطنان به‌خصوص در فصل سرما هشدارهای پلیس را جدی بگیرند تا آمار تصادفات کاهش یابد چرا که در فصل سرما جاده‌ها لغزنده است و رانندگان باید با دقت بیشتری به رانندگی بپردازند.


انتهای پیام/4110/ن


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته