دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
فرماندار گچساران تأکید کرد؛

به‌کارگیری یافته‌های پژوهشی با ایجاد حلقه اتصال دانشگاه و صنعت

فرماندار گچساران گفت: شاخص پیشرفت شهرها دانشگاه و بعد صنعت است؛ بنابراین دانشگاه‌ها باید با ایجاد حلقه اتصال با صنعت، یافته‌های پژوهشی خود را به‌کار ببندند.
کد خبر : 344916
_MG_809444.JPG

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا از گچساران، عبدالرحیم رحیمی صبح امروز در مراسمی که به‌مناسبت هفته پژوهش در سالن کنفراس دانشگاه آزاد اسلامی واحد گچساران برگزار شد با تبریک هفته پژوهش به استادان و پژوهشگران گفت: بحث پژوهش فقط یک بحث علمی نیست؛ بلکه برخی چیزهایی که ساده و کم‌اهمیت هستند؛ ولی کاربرد زیادی دارند، باید شناسایی و از آنها برای تجاری‌سازی و کسب درآمد استفاده شود.


وی افزود: فقط منتظر اتفاقات بزرگ در پژوهش نباشیم؛ بلکه با همت بالا و نیازسنجی با استفاده از داشته‌های پژوهشی می‌توان به کسب درآمد پرداخت و از خروج ارز جلوگیری کرد و کسب‌وکار ایجاد شود.


فرماندار گچساران، کمبود فضای فیزیکی برخی دانشگاه‌ها را یادآور شد  و اظهار کرد: در تأسیس دانشگاه‌ها باید به افق آینده نیز توجه ویژه‌ای داشته باشیم و پیش‌بینی توسعه فیزیکی را کنیم تا دچار مشکل نشویم.


رحیمی تصریح کرد: با امکانات آزمایشگاهی، کارگاهی و نیروی متخصصی که دانشگاه آزاد دارد، بی‌انصافی است که کارهای تحقیقاتی و پژوهشی را خارج از این مجموعه توانمند انجام دهیم.


وی تأکید کرد: شاخص پیشرفت هر شهر دانشگاه است و بعد از آن صنعت؛ بنابراین دانشگاه‌ها باید با ایجاد حلقه اتصال با صنعت، یافته‌های پژوهشی خود را به‌کار ببندند و مشکلات حوزه صنعت را حل کنند و باعث ایجاد کسب درآمد شوند.


فرماندار گچساران  همکاری جدی ادارات و نهادها با دانشگاه را تأکید کرد و افزود: مطالعه طرح‌های درون‌شهری و برون‌شهری باعث می‌شود تا بسیاری از هزینه‌ها کاسته شود و دانشگاه می‌تواند در این امر مهم بسیار اثرگذار باشد و باعث صرفه‌جویی در هزینه‌ها شود و سرمایه‌های کشور را حفظ کند.


انتهای پیام/4121


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته