دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
25 آذر 1397 - 19:29
فرماندار بندر جاسک:

نقش دانشگاه آزاد اسلامی در توسعه بندر جاسک غیرقابل انکار است

فرماندار بندر جاسک گفت: نقش دانشگاه آزاد اسلامی در توسعه علمی، فرهنگی و اجتماعی این شهرستان غیرقابل انکار است.
کد خبر : 344796
21548.jpg

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا از بندر جاسک، محمد رادمهر در نشستی که با حضور دانشجویان منتخب علمی، پژوهشی و فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی بندر جاسک برگزار شد با بیان نقش دانشگاه‌ در توسعه همه‌جانبه کشور گفت: دانشگاه باید با برنامه‌ریزی مدون، تکامل خود را بر محور کارآفرینی تعریف و استمرار بخشد.


وی دانشگاه را مبدأ تحول و محور توسعه در شهرستان توصیف کرد و تأکید کرد: بحث توسعه سواحل مکران به عنوان یکی از سیاست‌های اصلی کشور مطرح است و می‌طلبد که متخصصین دانشگاهی با تشکیل اتاق‌های فکر در بیان دید‌گاه‌ها و نقطه نظرات خود در سرعت بخشیدن به این طرح ملی نقش آفرین باشند.


 فرماندار شهرستان بندر جاسک با بیان اینکه وجود 60 روستای ساحلی در شهرستان بندر جاسک ظرفیت و بستر مناسبی در حوزه گردشگری در این شهرستان ایجاد کرده است افزود: فرمانداری شهرستان با فعالان حوزه گردشی به‌خصوص با دانشجویان فعال در این حوزه همکاری خواهد کرد و به علاقه‌مندان در جهت رونق گردشگری شهرستان تسهیلات کم بهره اعطا خواهد کرد.


رادمهر، با طرح این سؤال که چرا دریا را در همهٔ کشورها محور توسعه و نعمت بی بدیل می‌دانند گفت: دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان یک محیط علمی و آکادمیک با دارا بودن ظرفیت بالای علمی باید به این مهم ورود پیدا کند و با راه‌اندازی مراکز تحقیقاتی دریایی در حوزه‌های مختلف و متناسب با دریا، محور توسعه را به دست گیرد و در این زمین هم کارآفرینی نماید و هم بهره برداری صحیح از منابع را آموزش دهد.


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندر جاسک نیز در ادامه این نشست گفت: دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندر جاسک در حال حاضر با هزار و 100 نفر دانشجو و ۲۲ رشته آموزشی و امکانات و زیر ساخت‌های مناسب و مطلوب مشغول خدمت رسانی آموزشی به جوانان این شهرستان است.


داود افخمی‌تبا نگاه حمایتی مسئولان به دانشگاه آزاد اسلامی بندر جاسک را خواستار شد و افزود: راه تحول و توسعه این شهرستان در گرو رشد و توسعه دانشگاه است و می‌طلبد مسئولان محترم در برون رفت از مشکلات و موانع موجود علاوه بر اینکه از ظرفیت دانشگاه بهره می‌برند باید از حمایت‌های ویژه خود در این حوزه نیز غافل نشوند.


 وی با بیان عدم توسعه یافتگی این منطقه گفت: طی ۹ ماهه اول سال جاری هفت اردوی جهادی توسط دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی بندر جاسک در روستاهای شهرستان برگزار شده است و امید می‌رود با همکاری فرمانداری شهرستان، فرماندهی سپاه شهرستان و همچنین نیروی دریایی ارتش تا پایان سال جاری در این زمینه بتوانیم خدمات قابل توجه‌ای را به مناطق محروم این شهرستان ارائه دهیم.


به گزارش آنا، این جلسه با پرسش و پاسخ دانشجویان با فرماندار این شهرستان ادامه یافت و مقرر شد این جلسات به طور مستمر برگزار و نتایج آن در جلسات آتی مورد بررسی قرار گیرد.


انتهای پیام/4120


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته