دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
26 آذر 1397 - 04:45
 دبیرکل حزب‌ عدالت‌‌طلبان:

آمریکا از طریق FATF به دنبال وابستگی اقتصادی و کشاورزی ایران است

 دبیرکل حزب‌ عدالت‌‌طلبان ایران اسلامی گفت: آمریکا با پیوستن ایران به FATF دنبال وابستگی اقتصادی و کشاورزی ایران به غربی‌هاست.
کد خبر : 344754
IMG_20180723_214127_749.jpg

نعمت‌الله حکیم در گفتگو با خبرنگار حوزه احزاب گروه سیاسی خبرگزاری آنا، با اشاره به اصرار دولت مبنی بر تصویب پیوستن به نهاد FATF اظهار کرد: این نهاد بر اساس تفکرات غربی نهادینه شده است و لزومی ندارد که در این نهاد برای حل مشکلات اقتصادی عضو شویم.


وی با بیان اینکه ایران در مسائل اقتصادی بن‌بستی ندارد، افزود: به نظر می‌رسد جریان و تفکری در دولت بعد از چراغ سبز در پذیرفتن برجام قصد دارد در قالب طرح‌های دیگری مثل FATF کشور را دچار محدودیتهای دیگری کند.


 دبیرکل حزب‌ عدالت‌‌طلبان ایران اسلامی ادامه داد: در برجام محدودیت‌های زیادی علیه برنامه هسته‌ای ایران اعمال شده است ولی منفعت کمی برای کشور از طریق برجام دریافت کرده‌ایم.


حکیم با اشاره به اینکه عربستان عضو ناظر و رژیم صهیونیستی عضویت دائم در این نهاد دارند و برای اعمال نفوذ به ایران کارهایی را انجام خواهند داد، گفت:  اگر ایران عضویت در این نهاد را نپذیرد، هیچ اتفاقی در مسائل اقتصادی رخ نمی‌دهد.


وی آمریکا و متحدانش را عامل ناامنی در کشورهای منطقه دانست و ادامه داد: در برجام محدودیت‌های تحریمی علیه ایران به درستی برداشته نشده است و آمریکا به‌راحتی از برجام خارج شد که نشان می‌دهد، تدبیر درستی در مسائل هسته‌ای انجام نشد.


فعال سیاسی با اشاره به طرحی به نام گات که در طرف غربی به پول در برابر غذا اطلاق می‌شود، اعلام کرد: کشورهای غربی و تجاری جهان برای اینکه کشورهای در حال توسعه را در مسائل اقتصادی و کشاورزی با چالش‌های جدی روبه‌رو کنند، پذیرفتن نهادهایی مانند FATF را پیشنهاد می‌کنند تا از این طریق به مرور زمان کشاورزی آن را وابسته به خود کرده و صادراتشان را از بین ببرند.


وی با بیان اینکه مشکلات ایران داخلی است و ربطی به تحریم‌های خارجی ندارد، تصریح کرد: متأسفانه وزیر امور خارجه ایران دستاورد خوبی در برجام ندارد به همین دلیل چهره قهرمان‌پروری می‌خواهند به جامعه نشان دهند و به وسیله آن در انتخابات ریاست‌جمهوری و مجلس شرکت کنند.


انتهای پیام/4082/ن


انتهای پیام/

برچسب ها: آمریکا اقتصاد FATF
ارسال نظر
هلدینگ شایسته