دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
31 مرداد 1394 - 11:19
در گفت‌وگو با آنا

کارشناس داوری: با سیب‌های گندیده داوری مبارزه نشد/ اگر شایعه‌ها درباره باند فدراسیون فوتبال صحت داشته باشد باید فاتحه آن را خواند

پرویز سیار گفت: مطمئن باشید اگر در بین 100 داور، دو داور فاسد وجود داشته باشد باعث لکه دار شدن بقیه داوران می شود.
کد خبر : 34466

کارشناس داوری فوتبال در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری آنا اظهار داشت: «من سالها پیش نظرم را درباره داوری گفته ام. اعتقاد دارم داوران دارای شخصیت بالایی هستند. امروز اگر مربیان ما درباره داورها صحبت می‌کنند به این دلیل است که نتیجه را واگذار کرده اند، بنابراین نظر آنها نمی تواند درباره داوری صائب باشد.»


وی در ادامه افزود: «مهمترین مسئله در داوری این است که باید بی طرفی کامل لحاظ شود. اگر در یک تیم برادر داور هم حضور داشت داور نباید هیچ تغییری در قضاوتش ایجاد کند.»


سیار درباره وجود فساد در داوری فوتبال ایران عنوان کرد: «نمی توانم به طور صریح درباره وجود فساد در داوری فوتبال ایران اظهارنظر کنم اما به نظر من با سیب های گندیده داوری فوتبال ایران مبارزه جدی نشد. البته اقداماتی صورت گرفت که به نظر من کافی نبود. مطمئن باشید اگر در بین 100 داور، دو داور فاسد وجود داشته باشد باعث لکه دار شدن بقیه داوران می شود.»


وی با اشاره به اشتباه محرز فغانی در دیدار تیم‌های پرسپولیس و ذوب آهن تصریح کرد: «فغانی هفته ها بود که از داوری دور بود و نباید از وی برای قضاوت دیدار تیم‌های پرسپولیس و ذوب آهن استفاده می شد، آن‌هم در شرایطی که این بازی مهمترین دیدار هفته محسوب می شد و پخش زنده هم بود. کمیته داوران باید از فغانی در دیدارهای کم‌اهمیت‌تر استفاده می کرد تا وی بتواند خود را با شرایط وفق دهد.»


این کارشناس داوری فوتبال در پایان صحبت هایش درباره وجود باند اصفهانی ها در فوتبال ایران گفت: «نمی دانم این مسئله تا چه حد واقعیت دارد اما اگر چنین چیزی واقعیت داشته باشد باید فاتحه فوتبال ایران را خواند. برای من قابل تصور نیست که عده ای با ایجاد باند بتوانند در نتایج تیم ها تاثیرگذار باشند. امیدوارم تمام این حرف ها شایعه باشد.»


انتهای پیام/

برچسب ها: داوران مصاحبه
ارسال نظر
هلدینگ شایسته