دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
25 آذر 1397 - 11:46
جباری تشریح کرد؛

کارکردها و قابلیت‌های خودرو هوشمند دانشگاه آزاد اسلامی شیراز

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد شیراز قابلیت‌های خودروی هوشمندسازی شده توسط تیم رباتیک این دانشگاه را تشریح کرد.
کد خبر : 344579
pic_1-1.jpg

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا از شیراز، تیم رباتیک دانشگاه آزاد اسلامی واحد شیراز در مسابقات ربوکاپ آسیا و اقیانوسیه مقام نخست را کسب کرد.


محمدمهدی جباری معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد شیراز در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری  آنا در این‌باره اظهار کرد: تیم رباتیک خودروی هوشمند دانشگاه آزاد اسلامی واحد شیراز در مسابقات ربوکاپ آسیا و اقیانوسیه در بخش ربات‌های نمایشی موفق به کسب مقام نخست در این دوره از مسابقات شد.


وی درباره قابلیت‌های این خودروی هوشمند افزود: هوشمندسازی صورت گرفته به‌منظور تبدیل یک خودرو به خودرویی با امکانات هوشمند است به‌طوری که توانایی درک اشیا را داشته باشد و بتواند خطرات تصادف با انسان، اشیاء و خودروهای در حال تردد را پیش‌بینی کند.


معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد شیراز تصریح کرد: این خودرو دارای توانایی صحبت کردن به زبان فارسی است و قابلیت خواندن آخرین اخبار مهم کشور به زبان فارسی را دارد و قابلیت تنظیم آینه‌ها با حرکات سر و هشدار خواب‌آلودگی راننده در حین حرکت و پخش موسیقی با استفاده از تشخیص حالت چهره برخی از امکانات این خودرو است.


به گفته وی، این خودرو قابلیت یادگیری علائم رانندگی و توانایی حرکت خودکار بر اساس علائم رانندگی را داراست.


 جباری گفت: از دیگر مزایای این خودرو قابلیت ردیابی و عیب‌یابی خودرو است، به‌طوری که همه اطلاعات کامپیوتری خودرو به طور کامل استخراج‌شده و قابلیت این را دارد تا همه اطلاعات خودرو لحظه‌به‌لحظه ذخیره شود و این قابلیت برای سازمان‌ها برای اطلاع از میزان دقیق سوخت مصرفی خودرو بسیار مهم و کاربردی است.


به گزارش آنا، مسابقات ربوکاپ آسیا و اقیانوسیه آذر امسال در محل نمایشگاه‌های بین‌المللی کیش برگزار شد و تیم رباتیک دانشگاه آزاد اسلامی شیراز با راهنمایی محمدحسین شکور و سرپرستی محمدرضا بهمنی توانست با اختلاف امتیاز بالا نسبت به تیم‌های دیگر با اقتدار به‌عنوان نخست مسابقات ربات‌های نمایشی این دوره از مسابقات دست پیدا کند.


انتهای پیام/4121/4062/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته