دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
25 آذر 1397 - 09:21
وزیر علوم:

آیین‌نامه ارتقای اعضای هیأت علمی تا پایان سال اجرایی می‌شود

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: آيين‌نامه ارتقای اعضای هيأت علمی را كه تغييراتی در آن ايجاد شده تا پايان امسال در دانشگاه‌ها اجرايی كنيم.
کد خبر : 344551

به گزارش خبرنگار حوزه علم و فناوری گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، منصور غلامی در آيين تجليل از پژوهشگران نمونه كشوری كه صبح امروز در سالن اجلاس سران برگزار شد، گفت: یک هزار و 200 شركت دانش‌بنيان زير نظر وزارت علوم هستند؛ اما در مجموع شركت‌های دانش‌بنيان بيش از ٤٢ هزار اشتغال پايدار ايجاد كردند.


وی افزود: بنا شده آيين‌نامه ارتقای اعضای هيأت علمی را كه تغييراتی در آن ايجاد شده است تا پايان امسال در دانشگاه‌ها اجرايی كنيم.


وزیر علوم، تحقیقات و فناوری ادامه داد: امسال رویکرد خوبی در برگزاری برنامه‌های هفته پژوهش در حوزه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ایجاد شده و این رویکرد به‌سمت تمرکز و شاخص کردن فعالیت‌های فناورانه به‌سمت فناوری‌های ارزش‌آفرین در سطح جامعه است. در کنار این مراسم، نمایشگاه‌هایی نیز برگزار می‌شود که فرصتی برای بازدید اساتید و علاقه‌مندان به حوزه پژوهشی است.


غلامی گفت: یکی از بسترهای مهم و تأثیرگذار علم و فناوری در کشور، پارک‌های علم و فناوری هستند که در مجموعه پارک‌ها تعداد زیادی شرکت مستقر شده‌ و مشارکت مناسبی دارند.


وی اضافه کرد: در نمایشگاهی که امسال تعریف شده عرضه و تقاضای مباحث فناوری مطرح است و برای نخستین‌بار از بخش خصوصی خواسته شده تا نیازهای خودشان را در حوزه‌های تحقیقاتی و فناوری عرضه کند و اساتید با ورود به این مسائل در جهت حل مشکلات اقدام کنند.


وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به کاربردی شدن پایان‌نامه‌ها گفت: همچنین در برنامه‌ریزی وزارت علوم، پایان‌نامه‌ها را به‌سمت کاربردی شدن پیش برده‌ایم که کاربردی شدن آنها می‌تواند محرک خوبی برای حل مشکلات کشور باشد. در بحث تأمین منابع اعتباری علی‌رغم محدودیت در بودجه 97 همراهی سازمان برنامه و بودجه را برای حمایت از پژوهش و فعالیت پارک‌های علم و فناوری داشته‌ایم. مراکز رشد و پارک‌های علم و فناوری از ایده‌های جدید و شرکت‌های نوپا با تأمین امکانات و منابع حمایت می‌کنند که البته این کار، کار آسانی نیست و صندوق نوآوری و شکوفایی و سایر نهادهای این حوزه همکاری خوبی برای بازنگری در اهداف دارند.


غلامی با بیان اینکه برنامه توسعه‌ای و آمایش سرزمینی را در دستور کار داریم، ادامه داد: در راستای تأثیرگذاری تحصیلات دانشگاهی در توسعه اشتغال و کارآفرینی، طرح مهارت‌افزایی دانش‌آموخته‌های دانشگاهی را در دست اجرا داریم تا دانشجویانی که درحال تحصیل هستند بتوانند در زمینه شغلی مورد علاقه خودشان مهارت بیاموزند و آماده اشتغال شوند.


انتهای پیام/4085/ 4007/


انتهای پیام/

برچسب ها: منصور غلامی
ارسال نظر
هلدینگ شایسته