دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
علی‌اکبر مرزبان خبرداد:

برگزاری نمایشگاه بین‌المللی دریایی در کیش

مسئول دبیرخانه هماهنگی ارگان‌های دریایی کشور گفت: نمایشگاه بین‌المللی دریایی به مدت سه روز و با حضور ۲۷۰ شرکت خصوصی و دولتی برگزار می‌شود.
کد خبر : 344530
مرزبان.jpg

 به گزارش حوزه حمل‌ونقل گروه اقتصادی خبرگزاری آنا از سازمان بنادر ودریانوردی، علی‌اکبر مرزبان در ارتباط با برگزاری نمایشگاه بین‌المللی دریایی جمهوری اسلامی ایران، اظهار کرد: این نمایشگاه توسط دبیرخانه هماهنگی ارگان‌های دریایی کشور و با حمایت سازمان بنادر و دریانوردی برگزار می‌شود و هدف آن فراهم کردن بستری برای فعالیت‌های حوزه دریایی است.


مسئول دبیرخانه هماهنگی ارگان‌های دریایی کشور ادامه داد: برگزاری این نمایشگاه به‌منزله اشاعه فرهنگ دریایی خواهد بود و محلی برای تعامل و برخورد شرکت‌های فعال خصوصی و دولتی است که ارگان‌های دریایی را نیز می‌توان به آن اضافه کرد تا شاهد انعقاد تفاهم‌نامه‌ها و قرار‌دادهای مختلف در این بخش باشیم و علاوه بر این دستاوردهای جمهوری اسلامی ایران را در حوزه دریایی معرفی کنیم.


وی با اشاره به اهداف کلان نمایشگاه بین‌المللی دریایی جمهوری اسلامی ایران، عنوان کرد: هدف کلان برگزاری این نمایشگاه دورهم جمع‌کردن شرکت‌هایی است که در حوزه خاص دریایی با بخش‌های متنوع فعالیت می‌کنند و نمایشگاه زمینه را جهت معرفی تولیدات، خدمات و نیز توانمندی‌های شرکت‌ها فراهم کرد تا بتوانند با مذاکره چندجانبه تفاهم‌نامه و قرار‌دادهای مختلفی را در این نمایشگاه جامع، یکپارچه و باکیفیت مدنظر قرار دهد.


مرزبان با اشاره به این‌که ۸۲۰۰ متر فضای مفید به نمایشگاه بین‌المللی دریایی اختصاص‌یافته است، در مورد محورهای این نمایشگاه، اعلام کرد: صنایع ساخت و تعمیر کشتی، صنایع فراساحل، خدمات بندری اعم از لایروبی و سوخت‌رسانی، سازندگان و تأمین‌کنندگان تجهیزات دریایی، خدمات مشاوره‌ای، آموزش و تحقیقات دریایی، بیمه، بازرگانی، شیلات و آبزی‌پروری، کشتیرانی و بنادر و دریانوردی اهم محورهای نمایشگاه بین‌المللی دریایی جمهوری اسلامی ایران هستند.


مسئول دبیرخانه هماهنگی ارگان‌های دریایی کشور در ادامه بابیان این‌که ۲۷۰ شرکت خصوصی و دولتی در نمایشگاه بین‌المللی دریایی حضور خواهند داشت، ادامه داد: علاوه بر این ۱۸ شرکت بین‌المللی از هلند، آلمان، فرانسه، یونان، عمان، چین و تایوان در این نمایشگاه حضور خواهند داشت و انتظار این است که فرصت‌های سرمایه‌گذاری جدید در حوزه دریایی ایجاد شود.


مرزبان در خصوص فرصت‌های سرمایه‌گذاری پیش‌آمده در این نمایشگاه، بیان کرد:از  فرصت‌های سرمایه‌گذاری در حوزه دریایی می‌توان به تخلیه و بارگیری در بنادر ایران و منطقه، توسعه و تجهیز ناوگان دریایی در ایران و منطقه، ساخت انواع شناورهای مختلف، تعمیر و نگهداری و تأمین تجهیزات دریایی و بندری و نیز ساخت، نگهداری و بهره‌برداری در بخش تجهیزات فراساحل اشاره کرد.


مسئول دبیرخانه هماهنگی ارگان‌های دریایی کشور، ادامه داد: امیدوار هستیم در فضایی که علیه ایران با توجه به تحریم‌های ظالمانه و ناجوانمردانه آمریکا ایجادشده است، نمایشگاه بین‌المللی دریایی جمهوری اسلامی ایران باکیفیت بالا و کمیت مناسب برگزار شود که از این طریق می‌توان به کشورهای دنیا و منطقه نشان داد که بدون توجه به تحریم‌های آمریکایی‌ها اقدامات و برنامه‌های مدنظر ایران پیش می‌رود که این مسئله با بازخوردهای مثبتی در دنیا روبه‌رو خواهد شد تا همه کشورها بدانند علی‌رغم وجود تحریم‌ها، کشورهای مختلف علاقه‌مند به مراوده و تعامل تجاری با ایران هستند.


وی افزود: برگزاری این نمایشگاه بین‌المللی یکی از مطالبات جدی جامعه دریایی و بندری کشور بود، چراکه ما با تعدد نمایشگاه‌های دریایی روبه‌رو هستیم و قرار بر این است تا نمایشگاه‌های مختلف با یکدیگر تجمیع شده و با مشارکت همه ارگان‌های دریایی، نمایشگاهی در سطح بین‌المللی برگزار شود.


مرزبان گفت: درمجموع باید اعلام کرد که نمایشگاه بین‌المللی دریایی جمهوری اسلامی ایران در جزیره کیش و تحت تولیت و نظارت دبیرخانه هماهنگی ارگان‌های دریایی کشور که راهبردها و سیاست‌ها را مدنظر قرار می‌دهد، برگزار می‌شود.


انتهای پیام/4094/خ


 


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته