دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
25 آذر 1397 - 07:59
مرادیان در گفتگو با آنا:

خبرهای خوش برای کارکنان دانشگاه‌ آزاد اسلامی در زمینه بیمه‌تکمیلی

سرپرست اداره کل امور اداری و منابع انسانی دانشگاه آزاد اسلامی از افزایش خدمات بیمه تکمیلی برای کارکنان دانشگاه خبر داد.
کد خبر : 344417
636804869192680017_lg.jpg

کیوان مرادیان کوچک‌سرایی در گفتگو با خبرنگار حوزه دانشگاه و سیاست گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، درباره بیمه تکمیلی کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی، گفت: نگاه سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی این است که در بیمه تکمیلی شرایطی فراهم شود که اولاً جنبه حمایتی در درمان برای همکاران حفظ و از لحاظ روانی این احساس امنیت برای تأمین هزینه‌ها وجود داشته باشد. ثانیاً صندوق رفاه کارکنان باید بتواند منابع خود را مدیریت کند و گروه‌های اصلی بتوانند از حمایت‌ها استفاده کنند.


وی افزود: در کنار همه اینها رضایت‌مندی کارمندان بسیار مهم است. باید به سمتی برویم که حتی‌الامکان همکاران پرداخت نقدی نداشته باشند و وقتی به مراکز درمانی مراجعه می‌کنند به‌راحتی مداوا شوند.


سرپرست اداره‌کل امور اداری و منابع انسانی دانشگاه آزاد اسلامی بیان کرد: اکنون این مشکل وجود دارد که همکاران باید ابتدا هزینه کنند بعد فاکتور بیاورند و سپس پرداخت‌ها انجام شود. در تفویض اختیار به این موضوع توجه شده است و این‌ها را به استان‌ها واگذار خواهیم کرد.


مرادیان ادامه داد: به ما گزارش می‌شود که گاهی کارمندان سه چهار ماه درگیر این پروسه می‌شوند. مشکلات مالی، بررسی مدارک و اسناد، نگاه فنی و تخصصی باعث شده که پروسه پرداخت بیمه تکمیلی زمان‌بر شود.


وی اضافه کرد: هفته گذشته با دبیران رفاهی استان‌ها جلسه‌ای داشتیم و این بحث مفصل مطرح شد. در آنجا نظرخواهی شد، بیش از 85 درصد حاضران رای‌شان این بود که باید وضعیت فعلی صندوق اصلاح و حتما حفظ شود. اصلاحات مدنظر همین چابکی و سرعت است تا دیگر دغدغه منابع مالی برای همکاران وجود نداشته باشد.


سرپرست اداره کل امور اداری و منابع انسانی دانشگاه آزاد اسلامی یادآوری کرد: پیش از این مطرح شده بود که بخشی از تعهدات صندوق رفاه به صندوق‌های بیرونی واگذار شود ولی بعد از بررسی‌ها مشخص شد که حداقل باید بیش از 2.5 برابر،‌ هزینه‌ها افزایش یابد که البته فشار مضاعفی را به کارکنان تحمیل خواهد کرد.


مرادیان ادامه داد:‌ به این نتیجه نیز رسیدیم که استفاده از صندوق‌های بیرونی مشکلات خاص خود را دارد و ممکن است همه انتظارات برآورده نشود.


وی گفت: همه این موارد دیده شده است و کمتر از یک ماه آینده نتیجه‌گیری را اعلام می‌کنیم تا دیگر کارکنان سردرگم نباشند تا پایان دی‌ماه در این‌باره تصمیم‌گیری خواهیم کرد.


سرپرست اداره کل امور اداری و منابع انسانی دانشگاه آزاد اسلامی در پاسخ به اینکه آیا کارکنان امیدوار به افزایش خدمات باشند؟ گفت: با وجود افزایش هزینه‌های درمان، حتما هم حق بیمه افزایش می‌یابد و هم بحث خدمات بیشتر می‌شود. سعی می‌کنیم که دیگر همکاران درگیر فاکتور و سند و پرداخت هزینه نشوند. این موراد جزء دغدغه‌های جدی است که در طرح جدید آنها را رفع می‌کنیم.


مرادیان بیان کرد: همچنین نظارت جدی‌تر هم لحاظ خواهیم کرد که منابع در اختیار افراد واجدالشرایط قرار گیرد.


انتهای پیام/4040/ 4007/


انتهای پیام/

ارسال نظر
نظرات بینندگان ۰ نظر
محمد رضا یزدانی
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۷ - ۰۸:۲۵
۰
با سلام و سپاس .از اینکه می‌بینیم که مسوولان در حال بازکردن برخی گره‌های صورت گرفنه و کم کردن مشکلات کارکنان خدوم دانشگاه هستند به نوبه خود سپاسگذارم. واقعا در این شرایط حساس ، کار پرسنل بیمه و رفاه با مشقت‌های زیادی روبه‌روست.حجم گسترده پرونده‌ها از یک طرف ، تشکیل پرونده و همزمان کپی از مدارک (هم جهت حسابداری و هم ارسال به استان )، پیگیری از استان و سپس سازمان و در نهایت هزینه‌های برجای مانده کارکنان که معمولا بخشی از آنان هم که یا پذیرفته نمی‌شود یا مبالغی از آن کسر می‌گردد و جوابگویی این مطلب کار ساده‌ای نیست.امیدواریم با طرح پیش رو که هدف آن کاهش بروکراسی اداری و قطعا کنترل مصرف کاغذ و وقت این عزیزان خواهد بود بتوانیم همچون برخی ادارات که از توان حداکثری بیمه برخوردارند بتوانیم این مراحل اداری را حذف و دغدغه پرداخت را به مجموعه خادمین دانشگاه را حذف نماییم.
زهرا زرعی
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۷
۰
عالی
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۰
۰
با سلام، لطفا برای بیماران خاص و صعب العلاج تعهدات ویژه ای در نظر گرفته شود . من بیماری صعب العلاج دارم و بخاطر بیماریم هزینه زیادی برای دندانپزشکی پرداخت کردم و طی دو ماه گذشته 18 میلیون هزینه کردم و هنوز هم باید هزینه کنم . علاوه برا این هزینه های مربوط به دارو آزمایش و غیره وجود داره ازتون خواهش دارم این موارد رو در نظر بگیرید. با سپاس
الف
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۹
۰
با سلام متاسفانه بیمه تکمیلی دانشگاه ازاد در پرداخت خیلی کند عمل می کند فاکتور بعد از نه ماه الی ده ماه را هنوز پرداخت ننموده است
محمد رضا لطیف از واحد دانشگاهی ساوه
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۲
۰
با سلام خدمت جناب آقای مرادیان ، کار بیمه یک کار تخصصی و با اتکاء به صندوق پر بار و مورد اطمینان آن قابل پذیرش و استفاده است، و صندوق و نحوه عمل بدین خصوص و با این فکر که سود آن به حساب دانشگاه ریخته شود کاری بسیار بیهوده است وعایدی از این طریق به نارضایتی پرسنل نمی ارزد - کلیه پرسنل عضو صندوق از این نحوه عمل ناراضی هستند و سعی در کنار کشیدن خود را دارند .کار را همانند گذشته به یک صندوق فرآگیر در ایران که همه واحد‌ها را بتوانند پوشش دهند بسپارید و رضایت کارکنان را اولویت کار خودتان قرار دهید که نحوه انجام کار فعلی تاسف‌بار است .برای مشاوره در خدمت حضرتعالی هستم.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۷ - ۲۱:۱۵
۰
سلام
پرداخت بیمه تکمیلی علاوه بر پروسه زمانبری که دارد بدلیل عدم استطاعت مالی واحدها به حساب کارمند واریز نمیشد،،و این واقعا تاسف آور است
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۷ - ۰۵:۱۰
۰
با سلام
پارسال كه بيمه تكميلي با دانشگاه ١٢ ماهه شد و شهريور قرداد تمام شد اما متاسفانه تا ١/١٠/٩٧ قرارداد تمديد شد/ بزرگواراني كه در سازمان هستند چطور اين تمديد را امضاء كردند؟؟؟؟ بدون افزودن هيچ بندي به موارد تحت بيمه ؟؟؟
معصومه امیری دهاقانی
United States of America
دوشنبه ۲۷ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۴
۰
باسلام وتشکر پسرم ازبیمه تامین اجتماعی وتحد تکلف پدرش می باشد اماسوال کردم میشد برای بیمه مازاد برایش استفاده نمایم واکنون ماه 40تومان از حقوق ام برای ایشان کسر می شود در صورتیکه وقتی میخواستم فاکتور های خودم راثبت کنم پیام می داد فرزندشما بدلیل عدم تحد تکلف سایت برایم باز نمی شد برای بیمه پسرم انصراف دادم ولی هزینه یکسال آن راماهیانه کسر می شود لطفا رسیدگی فرمائید باتشکر
هلدینگ شایسته