دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
31 مرداد 1394 - 10:39

هفته چهارم لیگ برتر، تحت شعاع داوری/ روزهای تلخ و شیرین سرخابی‌ها

هفته چهارم لیگ برتر با ادامه قعرنشینی پرسپولیس و برد استقلال تهران در گرمای اهواز برگزار شد.
کد خبر : 34429

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری آنا، هفته چهارم لیگ برتر خلیج فارس در شرایطی طی‌ روزهای چهارشنبه، پنچشنبه و جمعه گذشته برگزار شد که بسیاری از تیم ها نسبت به داوری اعتراضات فراوانی داشتند. این مسئله در بازی تیم های پرسپولیس و ذوب‌آهن نمود بیشتری داشت. فغانی که قضاوت این دیدار را بر عهده داشت به اشتباه یک پنالتی به سود ذوب آهن اعلام کرد. در این دیدار بازیکنان پرسپولیس فرصت ها بسیاری را از دست دادند. شاید اگر نیمی از آنها به گل تبدیل می شد پنالتی ذوب آهن نیز نمی توانست آنها را بازنده کند. در این دیدار ذوب آهنی‌ها نتوانستند بازی خوب خود را مقابل استقلال تکرار کنند، اما با این وجود به هر 3 امتیاز بازی دست یافتند تا در رده ششم جدول جای بگیرند. پرسپولیس نیز همچنان با یک امتیاز در قعر جدول قرار گرفت. نکته جالب در مورد پرسپولیس به این موضوع برمی‌گردد که سرخ‌ها در چهار دیدار اخیر خود در لیگ برتر 6 گل به ثمر رسانده‌اند اما در قعر جدول قرار دارند اما سپاهان با 7 گل زده صدر جدول را از آن خود کرده است.








هفته چهارم لیگ برتر خلیج فارس در شرایطی برگزار شد که بسیاری از تیم ها نسبت به داوری اعتراضات فراوانی داشتند. این مسئله در بازی تیم های پرسپولیس و ذوب آهن نمود بیشتری داشت

نفت و ملوان برگزار کننده پرگل ترین دیدار هفته چهارم بودند. شاگردان منصوریان که هنوز طعم برد در لیگ برتر را نچشیده اند در بازی مقابل ملوان نیز نتوانستند طلسم شکنی کنند و به تساوی 3-3 رضایت دادند. استیلی نیز توانست در دومین بازی که هدایت ملوان را بر عهده داشت به یک تساوی باارزش دست پیدا کند.


پایان دیدار گسترش فولاد و سیاه جامگان با استعفای رسول خطیبی همراه شد. استعفایی که کمتر کسی می توانست آن را پیش بینی کند. صحبت های رسول خطیبی در کنفرانس مطبوعاتی پس از بازی از جمله نکات حاشیه ای هفته چهارم لیگ برتر بود. وی درباره وجود فساد در بین بعضی از مربیان صحبت هایی را عنوان کرد که اگر واقعیت داشته باشد جای تامل بسیاری دارد. گسترش فولاد با این پیروزی به اولین برد خود در لیگ پانزدهم دست یافت.


سپاهانی ها نیز پس از سه پیروزی متوالی مقابل فولاد خورستان متوقف شدند. اما همچنان با 10 امتیاز در صدر جدول قرار دارند. این تساوی برای اسکوچیچ می تواند مایه امیدواری باشد چرا که با توجه به نتایج ناامیدکننده ای که فولاد در سه هفته ابتدایی گرفته بود کمتر کسی می توانست پیش بینی کند این تیم بتواند در دیدار مقابل سپاهان امتیازی را کسب کند.


شاگردان ویسی همچنان به روند پیروزی های خود ادامه می دهند. آنها در این هفته از رقابت ها توانستند تیمی را شکست بدهند که در سه هفته ابتدایی لیگ نتایج خوبی را کسب کرده بود. سایپا نیز با شکست در این دیدار چشم به روزهای آینده دارد.


یکی از مهمترین شگفتی های هفته چهارم شکست تراکتورسازی مقابل پدیده مشهد بود. مهاجری و شاگردانش توانستند اولین برد خود را در لیگ برتر مقابل تراکتورسازی تجربه کنند. آن هم در شرایطی که این دیدار تا دقایق پایانی با نتیجه تساوی دنبال می شد. انتظار می رفت حمزه یونس که گفته می شود گرانقیمت ترین بازیکن لیگ برتر محسوب می شود بتواند جای خالی ادینیو را پر کند. اما در این چهار هفته اخیر این بازیکن حتی از زدن یک گل نیز عاجز مانده است.


صبای قم پس از به خدمت گرفتن علی دایی، اقدام به جذب بازیکنان مطرحی همچون قاسم دهنوی، امیرحسین صادقی، هاشم بیک‌زاده،رضا حقیقی و محمد قاضی کرد. اما عملا این بازیکنان نتوانستند عملکرد مثبتی در صبا داشته باشند. شاید به همین دلیل است که تیم های قبلی این بازیکنان حاضر به تمدید قرارداد با آنها نشدند. راه آهن تهران هم که در بدترین شرایط ممکن لیگ برتر را آغاز کرد توانسته تا به این جای کار نتایج خوبی را کسب کند. بدون شک حضور فرهاد کاظمی روی نیمکت این تیم بیشترین تاثیر را در کسب این نتایج داشته است.


در آخرین بازی هفته چهارم تیم های استقلال اهواز و استقلال تهران در شرایطی در گرمای اهواز مقابل هم قرار گرفتند که سرمربی تیم اهوازی پیش از این دیدار عنوان عنوان کرده بود استقلال تهران نمی تواند در این هوا کار خاصی انجام دهد. اما در این بازی دوندگی بی امان بازیکنان استقلال تهران کاملا مشهود بود. در این دیدار نیز همچون دیدار پرسپولیس و ذوب آهن اعتراضات زیادی نسبت به داوری صورت گرفت. پنالتی گرفته شده به سود استقلال تهران و همچنین گل دوم این تیم باعث اعتراض شدید بازیکنان و کادرفنی استقلال اهواز شد. استقلال با این برد با 9 امتیاز در جایگاه سوم جدول قرار گرفت.


نتایج کامل دیدارهای هفته چهارم از رقابتهای فوتبال لیگ برتر باشگاه‌های کشور به شرح زیر است:


نفت تهران ۳ - ملوان بندرانزلی ۳
گل‌ها: سیدجلال حسینی (۲۸)، وحید امیری (۶۰) و عباس بوعذار (۹۰) برای نفت - آرش افشین (۲۴- پنالتی)، عزت‌الله پورقاز (۷۷ و ۱+۹۰) برای ملوان


گسترش فولاد تبریز یک - سیاه‌جامگان مشهد صفر
گل: داریوش شجاعیان (۲۰) برای گسترش فولاد


پرسپولیس تهران یک - ذوب‌آهن اصفهان ۲
گل‌ها: امید عالیشاه (۶۴) برای پرسپولیس - کاوه رضایی (۷۶) و مسعود حسن‌زاده (۱+۹۰) برای ذوب‌آهن


سپاهان اصفهان یک - فولاد خوزستان یک
گل‌ها: عبدالله کرمی (۶۷) برای سپاهان - ساسان انصاری (۳۲) برای فولاد


استقلال خوزستان یک - سایپا تهران صفر
گل‌: روح‌الله سیف‌اللهی (۳۲- پنالتی) برای استقلال خوزستان


پدیده مشهد یک - تراکتورسازی تبریز صفر
گل: یونس شاکری (۸۵) برای پدیده


راه‌آهن تهران ۲ - صبای قم یک
گل‌ها: میلاد محمدی (۲۸ و ۵۶) برای راه‌آهن - محمد اوسانی (۷۴) برای صبای قم


استقلال اهواز یک - استقلال تهران ۲
گل‌ها: طالب ریکانی (۷۴) برای استقلال اهواز - محسن کریمی (۷۲) و میثم مجیدی (۲+۹۰) برای استقلال تهران



جدول لیگ برتر خلیج فارس تا پایان هفته چهارم




برنامه هفته پنچم لیگ برتر به شرح زیر است:


سه‌شنبه 3 شهریور


گسترش فولاد-ملوان، ساعت 18:15


پرسپولیس-فولاد، ساعت 19:05


سپاهان-سایپا، ساعت 19:10


چهارشنبه 4 شهریور


راه‌آهن-سیاه جامگان، ساعت 17:30


استقلال خوزستان-تراکتورسازی، ساعت 18:15


استقلال اهواز-ذوب آهن ساعت 19:10


پدیده-صبای قم، ساعت 19:10


جمعه 20 شهریور


نفت تهران-استقلال، ساعت 18:45


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب