دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
24 آذر 1397 - 10:14
کریمی:

راه پژوهش از مدرسه می‌گذرد

قائم مقام ستاد هفته پژوهش گفت: اگر قرار است پژوهش در دانشگاه با قدرت ادامه پیدا کند باید در مدرسه به آن اهمیت داده شود زیرا راه پژوهش از مدرسه می‌گذرد.
کد خبر : 344252

به گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، فرهاد کریمی صبح امروز در جشنواره تجلیل از پژوهشگران و فناوران اکران برتر دانش‌‌آموزی که در مدرسه یاس نبی برگزار شد، گفت: ویژگی هفته پژوهش مقارن با ۴۰ سال پیروزی انقلاب است. در این سال پژوهش می‌تواند اثرات را به عنوان عامل موثر اثر گذار باشد اولین برنامه پژوهش کشور به برنامه آموزش و پرورش و تجلیل از دانش آموزان پژوهشگر تعلق دارد و نکات بسیاری را به ما گوشزد می‌کند و امید داریم زمینه پژوهش را در کشور باز کنیم. 


وی در ادامه افزود: امسال برای اولین بار از دانش‌آموزان اول ابتدایی که دارای رتبه هستند تجلیل می‌شود.


قائم مقام ستاد هفته پژوهش در ادامه افزود: ۲۸ اثر برتر دانش آموزی امروز معرفی می‌شوند و بتوانیم با تجلیل از آنها زمینه شکوفایی علمی دانش آموزان را فراهم کنیم. 


کریمی ادامه داد: اگر قرار است پژوهش در دانشگاه به ثمر برسد باید در مدرسه این موضوع در اولویت قرار گیرد و راه پژوهش از مدرسه شروع می‌شود.


وی ادامه داد:ستاد پژوهش آموزش و پرورش با مشارکت معاونت‌ها آغاز شد زیرا پژوهش در آموزش و پروش قدمت دیرینه دارد و در سال ۶۷ شورای تحقیقات داشتیم و خوب است که آموزش و پرورش همین مسیر را ادامه دهد.


رئیس پژوهشکده آموزش و پرورش در ادامه افزود امسال زیر نظام پژوهش منتشر شده که اگر این موضوع اجرا شود پژوهش می‌تواند در مدارس نقش تاثیرگذارترین داشته باشد. 


انتهای پیام/ ۴۰۸۷/


انتهای پیام/

برچسب ها: پژوهش هفته پژوهش
ارسال نظر
هلدینگ شایسته