دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
24 آذر 1397 - 02:18

دانشگاه‌های انگلستان از دانشجویان ضعیف استقبال می‌کنند

گزارش‌ها حاکی از آن است که تعداد دانشجویان ضعیف در دانشگاه‌های انگلستان افزایش یافته است.
کد خبر : 344209

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاه‌های جهان گروه دانشگاه خبرگزاری آنا از تایمز هایر اجوکیشن، براساس یک گزارش رسمی، تعداد دانشجویان ضعیف در دانشگاه‌های انگلستان از همیشه بیشتر شده است. به عبارت دیگر تعداد زیادی از دانشجویان انگلیسی که در حال تحصیل در دانشگاه‌ها هستند با نمرات پایین از دبیرستان فارغ‌التحصیل شده‌اند.


طبق گزارش جدید، 84 درصد از متقاضیانی که نمره معادل  CCC در سطح A دریافت کرده‌ بودند، در دانشگاه‌های انگلستان پذیرش شده‌اند. نرخ پذیرش برای افرادی  که امتیاز سطح A آنها برابر با DDD بود، نیز بیش از 80 درصد بوده است.


این آمار و ارقام نشان می‌دهد که بسیاری از متقاضیان برای ورود به دانشگاه از پیشنهادات بی‌قیدوشرط (به دانش‌آموز ضمانت داده می‌شود جایگاهی در دانشگاه برای وی رزرو شده است، بنابراین فرقی نمی‌کند که چه نمراتی کسب کند) استفاده می‌کنند. پیشنهادات بی‌قیدوشرط به دانش‌آموزانی تعلق می‌گیرد که پیش‌بینی می‌شود میزان نمرات نهایی آنها ضعیف خواهد بود.


بسیاری از منتقدان براین باورند که دانشگاه‌های انگلستان تحت فشار زیادی هستند تا ظرفیت‌ها را پر کنند و درآمد حاصل از شهریه‌ را ثابت نگه دارند و به همین دلیل تعداد پذیرش دانشجویان با نمرات پایین بسیار زیاد شده است.


انتهای پیام/4021/


 


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته