دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
31 مرداد 1394 - 10:02

ایران در بیست و دومین دوره نمایشگاه کتاب پکن حضور می­‌یابد

مدیرعامل مؤسسه نمایشگاه­‌های فرهنگی ایران از حضور این مؤسسه به نمایندگی از نشر جمهوری اسلامی ایران در بیست و دومین دوره نمایشگاه کتاب چین خبر داد.
کد خبر : 34418

به گزارش گروه فرهنگی آنا و به نقل از روابط­‌عمومی مؤسسه نمایشگاه­‌های فرهنگی ایران، امیرمسعود شهرام­‌نیا گفت: «بیست و دومین دوره نمایشگاه کتاب چین از 4 تا 8 شهریورماه در شهر پکن برگزار می­‌شود. مؤسسه نمایشگاه­‌های فرهنگی به نمایندگی از نشر جمهوری اسلامی ایران در این دوره از نمایشگاه حضور دارد.»


شهرام­‌نیا در ادامه گفت: «در غرفه ایران 329 عنوان کتاب در حوزه­‌های هنر، دین، ادبیات، آموزش زبان فارسی و ایرانشناسی به نمایش گذاشته می­‌شود و زمینه­‌های لازم برای حضور ناشرانی از کشورمان همچون جامعة المصطفی و الهدی ­فراهم شده است. از کتاب‌های عرضه شده در غرفه ایران 200 عنوان به زبان انگلیسی، 67 عنوان به زبان چینی، 23 عنوان به زبان عربی و 39 عنوان به زبان فارسی می‌باشد.»


مدیرعامل مؤسسه نمایشگاه­های فرهنگی ایران در ادامه خاطرنشان ساخت: «معرفی نمایشگاه بین­‌المللی کتاب تهران، دعوت از ناشران برای شرکت در بیست و نهمین دوره نمایشگاه بین­‌المللی کتاب تهران و دیدار با رؤسای نمایشگاه کتاب دیگر کشورها از برنامه­‌های مؤسسه نمایشگاه­‌های فرهنگی ایران در این دوره از نمایشگاه است. ایران با چین تفاهم­نامه تبادل غرفه رایگان به مساحت 18 متر مربع را دارد.»


شهرام نیا از رونمایی کتابی با عنوان «ایران» گفت: «برای معرفی ظرفیت ها و جاذبه های فرهنگی اماکن باستانی ایران کتابی با عنوان «ایران» به زبان چینی با عکس‌هایی از مهدی تیرانی به همت موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران و انتشارات «درگلستانه» چاپ و منتشر شده که در غرفه ایران از آن رونمایی خواهد شد.»


یادآور می­‌شود بیست و نهمین دوره نمایشگاه کتاب چین از تاریخ 4 تا 8 شهریورماه در شهر پکن برگزار می­‌شود. کشور امارات متحده عربی میهمان افتخاری این دوره از نمایشگاه است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته