دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
حسینی در گفتگو با آنا:

اسپانسری برای مستندهای فرهنگی وجود ندارد

یک تهیه‌کننده مستند گفت: متأسفانه اسپانسری برای کارهای فرهنگی وجود ندارد و این وظیفه دولت و سازمان صدا و سیما است که حمایت لازم را از این مستندها داشته باشد.
کد خبر : 344125
115507.jpg

علیرضا حسینی در گفتگو با خبرنگار حوزه سینمای گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری آنا، درباره فعالیت‌های اخیر خود اظهار کرد: این روزها مشغول ساخت مستندی 20 قسمتی هستم که هر کدام به طور مستقل در 50 الی 90 دقیقه ساخته می‌شود.


این تهیه‌کننده مستند افزود: به تازگی مستند داستانی استاد عبدالله انوار را به کارگردانی بیژن شکرریز ساختیم.


حسینی بیان کرد: در این مجموعه مستند که هر کدام از قسمت‌ها کاملاً مستقل هستند و هیچ ارتباطی با یکدیگر ندارند، 20 شخص از استادان و مشاهیر و بزرگان هستند که به‌تدریج آماده خواهد شد و به تدریج اسم‌ها و افرادشان را معرفی خواهیم کرد.


وی ادامه داد: دو طرح سریال داستانی و یکی مستند سینمایی آماده دارم که هنوز هیچ کدام مشخص نیست، زیرا با سینمای داستانی و اکرانی ارتباط برقرار نمی‌کنم؛ یعنی کسی که کار مستند می‌کند، ساختن سینمایی داستانی برایش خیلی سخت است. ممکن است فیلم خوبی هم بسازد اما قطعاً فیلم پرفروشی نخواهد شد. فیلم‌های اکرانی کار هر کسی نیست، چرا که یک ویژگی‌هایی باید داشته باشند که مخاطب عام را در نظر بگیرند و من آن کار را خوب بلد نیستم.


حسینی درباره آخرین کاری که انجام داد، گفت: فیلم مستند بلند «سالک فکرت» که یک فیلم پرتره از دانشمند و استاد فلسفه غلامحسین ابراهیمی‌دینانی است که لقبی که خود فلاسفه به ایشان داده‌اند سالک فکرت است که ما هم همین اسم را روی فیلم گذاشتیم و آن در جشنواره سینما حقیقت به نمایش درآمد.


وی افزود: به‌ عنوان تهیه‌کننده در 20 تا 30 سال گذشته خیلی فیلم پرتره از همه استادان فلسفه، استادان ادبیات، تاریخ و هنرهای تجسمی ساخته‌ام و چرا درباره دینانی فیلم ساختیم برای اینکه فقط فیلم در مورد ایشان نداریم. این فیلم بلند 90 دقیقه‌ای و جذابیتی که ایشان برای مخاطب خاص و عام دارند، باعث جذابیت این فیلم خواهد شد. البته استادان دیگری هم هستند که فیلمبرداری فیلم‌های آنها هم تقریباً تمام شده است و به‌تدریج آنها را هم رونمایی خواهیم کرد ولی فعلاً به‌ عنوان اولین کار در این مجموعه که سه سال درگیر آن هستیم، مربوط به دینانی است.


حسینی درباره اینکه این مستند در شبکه مستند نمایش داده می‌شود یا خیر؟، عنوان کرد: این فیلم برای شبکه مستند نیست. متأسفانه چند سالی وقفه پیش آمد و به سراغ کارهای اسپانسری، تجاری و عامه‌پسندتر رفتند. وضعیت فیلم و سریال و مستند افول کرد. در تلویزیون هر کسی که اسپانسر می‌آورد، تهیه‌کننده می‌شد و موضوعاتی که مد نظرش بود را در اولویت قرار می‌داد، اما متأسفانه اسپانسری برای کارهای فرهنگی وجود ندارد و این وظیفه دولت و خود سازمان است که حمایت لازم را بکنند.


مستند «شازده‌‌خانم» آخرین کار علیرضا حسینی در مقام تهیه‌کنندگی بود که شبکه مستند پخش کرد.


انتهای پیام/4072/4046/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته