دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
23 آذر 1397 - 07:15
دانستنی‌های انتظامی؛

رعایت چه نکاتی خانه را از دست سارقان ایمن می‌کند

مجهز کردن منزل به سیستم‌ امنیتی، خودداری از دادن کلید به افراد غیرقابل اعتماد، نصب حفاظ روی نورگیرها و نگذاشتن کلید ورودی روی جاکفشی سارقان را ناکام می‌گذارد.
کد خبر : 344055
363767.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه انتظامی گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، همواره سرقت منازل یکی از اقداماتی است که خسارت‌های بعضاً جبران‌ناپذیری را برای مردم در پی خواهد داشت؛ افزایش جمعیت، گسترش شهرها، ایجاد تحولات در بافت شهرها و گرایش به زندگی آپارتمانی در به‌کارگیری ترفندهای جدید سرقت از منازل تأثیر مستقیمی داشته است.


بر‌اساس این گزارش، بی‌توجهی دارندگان منازل به بالابردن ضریب ایمنی، پایین بودن دیوار، باز بودن پنجره و درب، قفل‌های بی‌کیفیت، عدم نصب دوربین مداربسته، استفاده از اتباع بیگانه غیرمجاز برای نگهبانی، نگهداری اقلام باارزش مانند دلار و طلا در خانه و خاموش کردن تمام چراغ‌های منزل از عوامل زمینه‌ساز سرقت از منازل است.


بر همین اساس، مجهز کردن منزل به سیستم‌های امنیتی، سپردن اجناس قیمتی به بانک‌ها، خودداری از دادن کلید به افراد غیرقابل اعتماد، نصب حفاظ بر روی نورگیرها و خودداری از قرار دادن کلید ورودی روی جاکفشی از عواملی است که در صورت رعایت می‌توان از سرقت منزل جلوگیری کرد.


بنابراین اگر مردم برخی از نکات ساده را رعایت کنند، سارقان به راحتی نمی‌توانند از منازل سرقت کنند و از طرفی آموزش به مردم نیز در این زمینه کارساز خواهد بود.


انتهای پیام/۴۱۱۰/خ


انتهای پیام/

برچسب ها: نیروی انتظامی
ارسال نظر
هلدینگ شایسته