دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
31 مرداد 1394 - 09:30

پاسخ وزارت امور خارجه ایران به ادعاهای جدید اوباما

سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان، اتهامات و ادعاهای مطرح‌شده علیه جمهوری اسلامی ایران در مقاله رئیس‌جمهوری آمریکا را بی‌اساس دانست و آن را رد کرد.
کد خبر : 34403

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا به نقل از اداره کل دیپلماسی وزارت امور خارجه، مرضیه افخم تصریح کرد: ادعاهای تکراری مقامات آمریکا که همسو با منافع رژیم صهیونیستی و برای کسب رضایت لابی‌های طرفدار اسرائیل مطرح می‌‍شود، نشانگر تردید و عمق سردرگمی مسئولان آمریکایی در ترجیح منافع ملی خود است.


سخنگوی وزارت امور خارجه با بیان اینکه سیاست خارجی آمریکا به شدت اسیر رقابت‌های سیاسی و حزبی داخل این کشور است، افزود: وجه مشترک جنگ‌طلبان و مدعیان دیپلماسی در آمریکا، تکیه بر ایده‌های موهوم و خطرناک و هراس‌افکنی است که تاکنون هزینه‌ها و خسارت‌های جبران‌ناپذیری را برای جهانیان در پی داشته و امروز یکی از از ریشه‌های اصلی ناامنی بین‌المللی است.


مرضیه افخم تصریح کرد: رژیم‌صهیونیستی مهمترین منبع بی‌ثباتی و گسترش تروریسم در خاورمیانه است و حمایت دولت‌های آمریکا از این رژیم و سیاست ایجاد و حمایت از گروه‌های تروریستی و آموزش و تجهیز آنها، آمریکا را در موضع متهم قرار داده است.


سخنگوی وزارت امور خارجه با تاکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران در دفاع از خویش در عرصه‌های سیاسی، نظامی و امنیتی محدودیتی را نمی‌پذیرد، اضافه کرد:‌ تهدید به حمله نظامی خلاف منشور و اصول ملل متحد بوده و موجب مسئولیت بین‌المللی برای دولت و مقامات ایالات متحده آمریکاست.


به گزارش آنا، اوباما در مقاله‌ای که به نظر می‌رسد بیشتر مصرف داخلی دارد به قانونگذاران دموکرات این کشور با ادعای اینکه گزینه نظامی بر روی میز خواهد بود، بر ادامه فشار اقتصادی بر ایران تاکید کرد.


باراک اوباما در نامه‌ای که خطاب به جرولد نادلر سناتور دموکرات نیویورک منتشر شده با متهم کردن ایران برای دستیابی به سلاح هسته‌ای گفت:‌ اگر ایران بخواهد به سمت ساخت سلاح هسته‌ای حرکت کند، همه گزینه ها مثل گزینه نظامی بر روی میز خواهد بود.


اوباما همچنین تاکید کرد که به تحریم‌های مربوط به حمایت ایران از حزب الله لبنان و آن چه او آن را نقش ثبات‌زدایی ایران در یمن خواند، ادامه خواهد داد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته