دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
22 آذر 1397 - 17:58
رئیس دانشگاه آزاد هرمزگان:

توسعه دانشگاه آزاد اسلامی در جزیره هرمز شتاب می‌گیرد/ تأکید استاندار هرمزگان بر افزایش فعالیت‌های دانشگاه

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان هرمزگان با تأکید بر قانونی‌ بودن روند ساخت و ساز این دانشگاه در جزیره هرمز گفت: فعالیت دانشگاه آزاد با تأکید استاندار در جزایر کیش، قشم و هرمز شتاب می‌گیرد.
کد خبر : 344026

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاه و سیاست خبرگزاری آنا، بخشدار جدید جزیره هرمز در مصاحبه با یکی از رسانه‌های کشور در اظهاراتی عجیب، واگذاری 20 هکتار زمین در جزیره هرمز به دانشگاه آزاد را غیرقانونی خوانده و از قول استاندار هرمزگان درخواست ابطال اسناد واگذاری این زمین را مطرح کرده است.


مهدی باقری، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان هرمزگان در گفتگو با خبرنگار آنا درخصوص گفته‌های بخشدار جزیره هرمز اظهارکرد: دانشگاه آزاد اسلامی در جزیره هرمز یک هزار و 800 نفر جمعیت دانشجویی دارد که  با توجه به جمعیت جزیره هرمز عدد قابل‌توجهی است. 3 هزار و 200 مترمربع زیربنای ساختمان دانشگاه آزاد در منطقه هرمز است که عملیات ساخت آن در سال 95 خاتمه یافت و پایان‌کار و سند قطعی و تک‌برگ نیز برای آن اخذ کرده‌ایم.


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان هرمزگان تصریح کرد: اسناد مربوط به زمین و ساختمان  موجود است و کاملاً طی یک فرآیند قانونی از مسکن و شهرسازی استان درخواست شده و براساس ضوابط، سند قطعی برای زمین دانشگاه صادر شده است.


وی درخصوص دلیل طرح مباحثی توسط بخشدار جزیره هرمز در فضای رسانه‌ای گفت: بخشدار جدید جزیره هرمز مدتی است که فعالیتش را شروع کرده و احساس می‌کنیم که اشراف کاملی نسبت به موضوع مطروحه نداشته و متأسفانه مراجعه‌ای هم برای کسب اطلاع درخصوص این موارد نکرده است. 


باقری ادامه داد: شاید بخشدار هرمز روی عدم شناخت کامل مصاحبه‌ای کرده، اما من طی صحبتی که با استاندار داشتم این نکته را متذکر شدم. استاندار در پاسخ گفتند هیچ صحبتی درباره اسناد واگذاری و ابطال آن نداشتند؛ بلکه برعکس به‌عنوان یک عضو هیأت امنای استان بر شتاب فعالیت‌های دانشگاه آزاد در استان تأکید کردند.


وی تصریح کرد: هدف ما در استان هرمزگان با توجه به تأکید اخیر رئیس دانشگاه آزاد اسلامی، تسریع و شتاب بیشتر فعالیت‌های دانشگاه در سه جزیره کیش، قشم و هرمز است و  ان‌شاءالله به‌زودی شاهد تحولات خوبی در این سه جزیره خواهیم بود.


رئیس دانشگاه آزاد استان هرمزگان با اشاره به برنامه‌ریزی گسترده این دانشگاه در جزیره هرمز افزود: پیش‌بینی کردیم در برخی از رشته‌ها به‌خصوص در بحث‌های مرتبط با گردشگری، اکوتوریسم و زمین‌شناسی که مورد نیاز این منطقه است، دانشگاه حضور فعال و تأثیرگذارتری داشته باشد. 


باقری تصریح کرد: ظرفیت گردشگری خوبی مانند راهیان نور دریایی در منطقه هرمز وجود دارد. به دنبال آن هستیم تا با ایجاد امکانات میزبانی در جزیره هرمز که بیشترین شهید را به‌نسبت جمعیت خود  تقدیم انقلاب اسلامی کرده پذیرای دانشجویان و عموم مردم کشورمان باشیم. 


وی در پایان گفت: با توجه به منطقه آزاد بودن جزیره هرمز، ظرفیت‌های خوبی برای استقرار شرکت‌های دانش‌بنیان وجود دارد که در طرح جامع دانشگاه و زمین دانشگاه جانمایی شده است.


انتهای پیام/4060/پ


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته