دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
31 مرداد 1394 - 09:06

شاهکار شاگردان وکیلى در سرزمین نقره/ ایران بازى باخته به ایتالیا را برد

تیم ملى والیبال نوجوانان کشورمان با برترى ٣ بر ٢ مقابل ایتالیا به مرحله نیمه نهایى رقابت هاى قهرمانى جهان راه یافت.
کد خبر : 34397

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری آنا، در این مسابقه لاجوردی پوشان ست های اول و دوم را به ترتیب با امتیازهای 25 - 17، 25 - 22 به سود خود رقم زدند و در مقابل تیم ایران تنها ست های سوم، چهارم و پنجم را با امتیازهای 25 - 20، 25 - 20 و 15 - 11 به نفع خود رقم زد؛ به این ترتیب ایران به جمع ٤ تیم برتر مسابقات راه پیدا کرد.


طبق نظر محمد وکیلی سرمربی تیم ملی والیبال نوجوانان کشورمان ارنج اصلی تیم ملی والیبال ایران در این دیدار را جواد کریمی(پاسور)٬ رسول آقچه لی(پشت خط زن)٬ طیب عینی٬ علی اصغر مجرد(دفاع وسط)٬ میربابک موسوی٬ امیرحسین اسفندیار(دریافت کننده قدرتی) و اسماعیل طالبی(لیبرو) تشکیل داد. در این دیدار دنیل گونزالو از مکزیک به عنوان داور اول و اونور هوسنات از ترکیه به عنوان داور دوم قضاوت دیدار را بر عهده دارند.


ست نخست: بازیکنان تیم ملی والیبال ایران از دقایق ابتدایی کار را با قدرت آغاز کردند و به نوعی لاجوردی‌پوشان را اسیر سرویس‌های قدرتمند خود کردند از طرفی لاجوردی‌پوشان نیز هم‌پای شاگردان وکیلی در امتیازآوری موفق بودند. سفیدپوشان کشورمان در دفاع روی تور مقابل حریف پرقدرت خود عملکرد قابل قبولی داشتند و حریف را در امتیازآوری دچار مشکل کردند. وقت استراحت فنی نخست با امتیاز 8 بر 7 به نفع ملی‌پوشان کشورمان رقم خورد. ملی‌پوشان نوجوان ایران در این دقایق بازی با قدرت هرچه بیشتر در مصاف با تیم ملی ایتالیا ظاهر شد و توانست با سرویس‌های خوب خود دریافت تیم حریف را متزلزل کند. از طرفی لاجوردی‌پوشان نیز از امتیازآوری کوتاه نیامدند و پوئن‌ها به طور پایاپای دنبال می شد. وقت استراحت فنی دوم ست نخست 15 بر 16 به نفع تیم ایران رقم خورد. در ادامه بازیکنان تیم ملی ایتالیا توانستند در زدن بازیکنان تیم ایران را از کار بیاندازند و اختلاف امتیاز خود را نسب به ابتدای ست بالا ببرند و با امتیاز 25 بر 17 نتیجه ست را به نفع خود به پایان رسانند.


ست دوم: در ترکیب تیم ملی والیبال ایران در ست دوم اساعیل مسافر به جای بابک موسوی بازی کرد. ایتالیایی‌ها که به خوبی ملی‌پوشان کشورمان را شناسایی کرده بودند اجازه بالا رفتن اختلاف امتیاز را به تیم ایران نمی دادند و مهره‌های کلیدی تیم را مهار کردند. در این ست تعداد رالی‌های به وجود آمده زیاد بود و بازیکنان 2 تیم برای گرفتن حتی یک امتیاز باید تلاش زیادی را از خود نشان می‌دادند. وقت استراحت فنی نخست این ست با نتیجه 8 بر 7 به نفع تیم ملی ایتالیا رقم خورد. اشتباهات فردی بازیکنان تیم ملی کشورمان برای دقایقی در این ست ایتالیایی‌ها را موفق به کسب امتیازات بیشتر و بالا رفتن اختلاف پوئن‌ها کرد. آن‌ها در دریافت اول موفق نبودند و لاجوردی‌پوشان به خوبی از سرویس‌های خوبشان امتیازآوری کردند. وقت استراحت فنی دوم این ست با نتیجه 16 بر 12 به نفع تیم ایتالیا رقم خورد. عبور از دفاع روی‌تور مستحکم ایتالیایی‌ها در این ست کار سختی بود ولی در برخی دقایق بازی اسپک‌های بازیکنان ایران به خوبی از خط دفاعی آن‌ها عبور می‌کرد. در امتیاز 14 بر 17 یلی به جای علی‌اصغر مجرد وارد زمین شد.‌ ملی‌پوشان کشورمان که نمی‌خواستند نتیجه این ست را به نایب قهرمان اروپا واگذار کنند پرقدرت‌تر از قبل ظاهر شدند و در امتیاز 18 بر 17 سرمربی لاجوردی‌پوشان را مجبور به گرفتن وقت استراحت کردند. این ست نیز با نتیجه 25 بر 22 به نفع تیم ملی والیبال ایتالیا به پایان رسید.


ست سوم: تیم ملی والیبال کشورمان در این ست شروعی طوفانی داشت و توانست در رالی‌های به وجود آده نسبت به حریف موفق‌تر عمل کند. نوجوانان لاجوردی‌پوش نیز نمی‌خواستند این ست را واگذار کنند و کار به ست‌ّای بعدی کشیده شود. وقت استراحت فنی نخست این ست با نتیجه 8 بر 3 به نفع تیم ایتالیا رقم خورد. بازیکنان تیم ملی ایران تمام تلاش خود را برای برد حریف به کار گرفتن اما آشنایی حریف به جو سالن محل برگزاری و دفاع روی تور خوب آن‌ها مانع امتیازآوری شاگردان وکیلی شد. وقت استراحت فنی دوم این ست با نتیجه 16 بر 13 به نفع لاجوردی‌پوشان رقم خورد.
ملی‌پوشان ایران که اواسط این ست به خود آمده بودند اختلاف امتیاز خود را با حریف به حداقل رساندند تا جایی که سرمربی ایتالیا اقدام به گرفتن وقت استراحت کرد و با تعویض‌های خود درصدد بازگرداندن شاگردانش به بازی بود. شاگردان وکیلی موفق تر از قبل بازی کردند و توانستند به خوبی مهره‌های کلیدی حریف را از کار بیاندازند و 10 اختلاف امتیاز به وجود آمده در جریان بازی را به خوبی جبران کرده و این ست را با نتیجه 25 بر 20 به نفع خود به پایان رسانند.


ست چهارم: بازی با سرویس شاگردان وکیلی آغاز شد و آن‌ها با دقت از جریان احساسی موجود در تیم ایتالیا به نفع خود استفاده کردند ولی نایب قهرمان اروپا که تجربه برد در شرایط سخت را داشت به خوبی امتیازات از دست داده‌اش را جبران کرد. وقت استراحت فنی نخست ست چهارم با نتیجه 8 بر 6 به نفع تیم ملی ایران رقم خورد. ملی‌پوشان کشورمان برای کشاندن بازی به ست پنجم از هیچ تلاشی دریغ نکردند. آن‌ها به خوبی اشتباهات فردی 2 ست نخست خود را جبران کردند و اختلاف امتیازات خود را با حریف حفظ کردند. سرمربی تیم ایتالیا در امتیاز 14 بر 10 اقدام به گرفتن وقت استراحت کرد تا با گوشزد کردن نکات فنی به آن‌ها شاگردانش را به جریان بازی بازگرداند. وقت استراحت فنی دوم ست چهارم با نتیجه 16 بر 12 به فنع تیم ملی ایران رقم خورد. بازیکنان تیم ایارن به هیچ عنوان نمی خواستند نتیجه این ست را به حریف واگذار کنند و تمام موارد فنی ارائه شده از سوی کادر فنی را به خوبی در زمین اجرا و در زدن سرویس‌های پرشی موفق عمل کردند و دریافت ایتالیا‌یی‌ها با مشکل همراه بود. در امتیاز 23 بر 20 وکیلی اقدام به گرفتن وقت استراحت کرد تا از این طریق از سرعت امتیازآوری ایتالیایی‌ها بکاهد. این ست با نتیجه 25 بر 20 به نفع تیم ایران به پایان رسید.


ست پنجم: بازیکنان ایران که به خوبی توانستند 2 ست باخته خود را به برد تبدیل کنند برای حذف تیم ایتالیا در ست پنجم همانند ست‌های قبل کار را پرقدرت آغاز کردند. نوجوانان ایران با بازی خوب خود نشان دادند که می‌توانند پشتوانه قدرتمندی برای والیبال کشورمان باشند. وقت استراحت فنی نخست این ست با نتیجه 8 بر 6 به نفع تیم ملی ایران رقم خورد. در این ست شاگردان وکیلی راه‌های امتیازآوری حریف را مهار کردند. سرمربی تیم ایتالیا در امتیاز 8 بر 11 اقدام به گرفتن وقت استراحت کرد ولی صحبت‌های وی با شاگردانش بی‌اثر بود وی نوجوانان ملی‌پوش کشورمان راه بر لاجوردی‌پوشان را می دانستند. این ست با نتیجه 15 بر 11 به نفع تیم ایران به پایان رسید.


گفتنی استایران امروز شنبه در مرحله نیمه نهایی با لهستانی دیدار می کند که در بازی نخست مقابل این تیم شکست خورده است.آرژانتین و روسیه هم دیگر دیدار این مرحله را برگزار می کنند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته