دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
31 مرداد 1394 - 11:32
سهولی‌زاده:

فارغ‌التحصیلان دانشگاه آزاد در آب‌های بین‌المللی به عنوان کاپیتان فعالیت می‌کنند/ جذب 450 دانشجو در سال جدید

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد خارگ گفت: بسیاری از فارغ‌التحصیلان دانشگاه آزاد اسلامی اکنون به عنوان کاپیتان در آب‌های بین‌المللی فعالیت می‌کنند.
کد خبر : 34394

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، دکتر حسین سهولی‌زاده با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی واحد خارگ در سال 1366 برای بومی‌سازی نیروی‌های ناوگان دریایی کشور تاسیس شد، گفت: به واسطه تربیت دریانورد از سوی این دانشگاه بسیاری از دریانوردان ایرانی جایگزین دریانوردان انگلیسی و هندی شدند و بسیاری از پرسنل دریایی کشور بومی شدند که در تلاش هستیم این بومی‌سازی به طور کامل انجام شود.


وی با بیان اینکه دانشگاه آزاد واحد خارگ از ابتدای تاسیس تاکنون تعداد 700 نفر در رشته‌های دریایی و 2000 نفر در رشته‌های غیردریایی فارغ‌التحصیل داشته است، افزود: بسیاری از فارغ‌التحصیلان این دانشگاه اکنون یا به عنوان کاپیتان در آب‌های بین‌المللی فعالیت می‌کنند و یا در شرکت‌های کشتیرانی در رده‌های بالای مدیریتی مشغول به کار هستند.


سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی خارگ با توجه به جذب 450 نفر دانشجو در سال جدید تحصیلی تصریح کرد: انتظار داریم در سال جدید تحصیلی 100 نفر در رشته ناوبری و مهندسی دریا و 150 نفر در مقطع کارشناسی ارشد در سه رشته مهندسی حمل و نقل دریایی، مدیریت صنعتی و مهندسی نفت همچنین 200 نفر در مقاطع کارشناسی غیر دریایی جذب کنیم.


سهولی‌زاده افزود: دانشگاه آزاد خارگ در هر سال تحصیلی بدون وقفه دانشجویان دریایی را پذیرش داشته است و از جمله دانشگاه‌هایی است که توانسته خلأ کمبود نیروی انسانی دریایی را جبران کند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته