دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
21 آذر 1397 - 20:10
مسعودی در گفتگو با آنا:

شورای عالی انقلاب فرهنگی از ظرفیت تمام دانشگاه‌ها استفاده کند

استاد تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد تهران مرکزی گفت: شورای عالی انقلاب فرهنگی بایستی از ظرفیت‌های تمام دانشگاه‌ها و نخبگان استفاده کند.
کد خبر : 343879
636780736280524796_md.jpg

امیدعلی مسعودی در گفتگو با خبرنگار حوزه دانشگاه و سیاست گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، با اشاره به اندیشه‌های اجتماعی امام خمینی(ره) مبنی بر نهادسازی گفت: نهاد شورای عالی انقلاب فرهنگی با توجه به اهمیت جایگاهش می‌تواند قوانین ذیل دانشگاه و فرهنگ ایجاد کند، چرا که شورای عالی انقلاب فرهنگی متشکل از نخبگان دانشگاهی و فرهنگی است.


استاد تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد تهران مرکزی با «پارلمان فرهنگی» خواندن شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: مصوبات شورای عالی گاهی اوقات جنبه اصلاحی داشته و علاوه بر قانون‌گذاری، حرکت‌های بزرگی اعم از مهندسی فرهنگی و پیوست فرهنگی انجام شده است که یکی از مهم‌ترین عامل‌ها در اجرای زیر ساخت‌ها به‌شمار می‌رود.


وی گفت: ایجاد کارگروهای تخصصی یکی از نقاط قوت شروع مطالعات تخصصی در شورای عالی انقلاب فرهنگی بوده ولیکن در بعضی حوزه‌ها پیشرفت‌های قابل توجهی دیده نمی‌شود؛ هنوز رشته‌هایی وجود دارد که 50 سال است که هیچ تغییری در سرفصل آن‌ها ایجاد نشده است و نسبت به رفع این موضوع شورای عالی انقلاب فرهنگی بایستی از ظرفیت‌های تمام دانشگاه‌ها و نخبگان استفاده کند.


استاد ارتباطات با تأکید بر عمل‌کرد قابل قبول شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: دانشگاه‌ها در اجرای مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی کوتاهی کرده و سازوکارهای این نهاد در دانشگاه‌ها مورد توجه قرار نگرفته است.


وی اظهار کرد: یکی از طرح‌های خوبی که شورای عالی انقلاب فرهنگی و وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به‌تازگی وارد پیگیری طرحی تحت عنوان «تصحیح هرم هیأت‌علمی» شده‌اند که در ساختارمندی اعضای علمی دانشگاه‌ها کمک شایانی خواهد کرد.


مدیرگروه رشته مدیریت رسانه دانشگاه سوره با اشاره به دستاوردهای بزرگ شورای عالی انقلاب فرهنگی در راستای گسترش کمی و کیفی آموزش عالی گفت: مجموعه شورای عالی انقلاب فرهنگی متشکل از افرادی فرهیخته و دلسوزان انقلاب است، اما این افراد برای تصویب هر طرح و سندی نیاز به مطالعات گسترده‌ای دارند و در ذیل این مطالعات علاوه بر بهره‌مندی از توامندی خود، بایستی از ظرفیت‌های علمی دانشگاه‌ها نیز استفاده کنند.


انتهای پیام/4116/پ


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته