دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
21 آذر 1397 - 19:39

شورای امنیت پایبندی ایران به قطعنامه 2231 را بررسی کرد

جلسه شورای امنیت سازمان ملل متحد به منظور بررسی گزارش دبیرکل این سازمان در خصوص پایبندی ایران به قطعنامه 2231 برگزار شد.
کد خبر : 343875
3.jpg

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا از Ruptly، جلسه شورای امنیت سازمان ملل متحد برای بررسی گزارش «آنتونیو گوترش» در خصوص پایبندی ایران به برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) و قطعنامه 2231 هم‌اکنون در حال برگزاری است.


در ابتدای جلسه، نماینده سازمان ملل متحد و همچنین نماینده اتحادیه اروپا پایبندی جمهوری اسلامی ایران به برجام را تأیید و از خروج آمریکا از این قرارداد مهم بین‌المللی ابراز نارضایتی کردند.


در ادامه «مایک پمپئو» ادعا کرد: «ایران به زرادخانه موشک‌های بالستیک در منطقه تبدیل شده و با این وسیله به ایجاد تنش در خاورمیانه می‌پردازد.»


وی افزود: «آمریکا خواستار اعمال دوباره محدودیت‌های مورد اشاره در قطعنامه 1929 است. نباید دست ایران را در توسعه موشک‌های بالستیک باز گذاشت.»


وزیر امور خارجه آمریکا بر لزوم عدم اجرای برجام به‌خصوص در موضوع برداشتن محدودیت تسلیحاتی ایران در سال 2020 تأکید کرد و گفت: «چنین اتفاقی بسیار خطرناک خواهد بود.»


در ادامه نماینده فرانسه با اعتراض به نقض برجام توسط ایالات متحده و تأکید بر پایبندی ایران به برجام اظهاراتی علیه برنامه موشکی ایران مطرح کرد.


همچنین نماینده‌های روسیه و چین حمایت خود از برجام را اعلام و از بی‌قانونی دولت آمریکا و خروج ایالات متحده از قراردادهای بین‌المللی نظیر برجام و معاهده منع توسعه و استفاده از موشک‌های هسته‌ای میان‌برد (INF) انتقاد کردند.


انتهای پیام/4095/پ


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته