دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
30 مرداد 1394 - 15:22
در خطبه‌های نمازجمعه تهران

موحدی‌کرمانی: ایران در مذاکرات با 1+5، به‌ عنوان ابرقدرت در جهان مطرح شد/ با اصرار بر رفع تحریم‌ها ثابت کردیم ظلم‌پذیر نیستیم

خطیب این هفته نماز جمعه تهران گفت: در مذاکرات با 1+5، ایران به عنوان ابرقدرت در جهان مطرح شد، منطق ایران به گوش جهانیان رسید، مظلومیت ایران و ظالمانه بودن تحریم‌ها روشن شد و معلوم شد که ایران به دنبال هسته‌ای نیست.
کد خبر : 34375

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری آنا، آیت‌الله محمدعلی موحدی‌کرمانی در خطبه‌های دوم نمازجمعه تهران، با گرامیداشت روز صنعت دفاعی و فرارسیدن روز پزشک، گفت، پزشکان دلسوز و فداکار در جامعه ما زیاد هستند، یک پزشک باید بداند وقتی بیمار به او مراجعه کرد به طور کامل به وضع او رسیدگی کند و برای تشخیص بیماری وقت بگذارد، نه اینکه عجله کنند و نسخه بنویسند و با جان بیماران بازی کنند.








توافق مسئله خاص خودش است، برکات و مطالب گفتنی دارد، اما به معنای این نیست که دیگر همه چیز تمام شد و ما با آمریکا آشتی کردیم

وی همچنین با اشاره به سوم شهریور 1320، سالروز اشغال ایران از سوی متفقین و فرار رضاخان، یادآور شد: برای ساقط کردن کشور در آن سال لشکر متفقین به ایران هجوم آوردند و رضاخان فرار کرد، این کجا و نظام جمهوری اسلامی کجا، این همه توطئه شد و دشمنانان دست در دست دادند تا ایران را نابود کنند اما به لطف خدا مأیوس و ناامید شدند.


امام جمعه موقت تهران، در ادامه با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار با اعضای مجمع جهانی اهل بیت و اتحادیه رادیو و تلویزیون‌های اسلامی، گفت: مقام معظم رهبری به خطر اختلاف توجه کردند، اختلاف سومین عذابی است که خدا در قرآن مطرح کرده است و می فرماید: ««قُلْ هُوَ الْقادِرُ عَلى اَنْ یَبْعَثَ عَلَیْکُمْ عَذاباً مِنْ فَوْقِکُمْ اَوْ مِنْ تَحْتِ اَرْجُلِکُمْ اَوْ یَلْبِسَکُمْ شِیَعاً وَ یُذِیقَ بَعْضُکُمْ بَأْسَ بَعْض»، مشت‌هایی که باید بر سر دشمن کوبیده بشود به سر یکدیگر می‌کوبند.


موحدی‌کرمانی ادامه داد: مقام معظم رهبری همچنین فرمودند به مقدسات اهل سنت نباید اهانت کرد و اگر کسی اهانت کرد از ما نیست و گرفتار اختلاف شده است. کسانی که از لندن سخن می‌گویند ارتباطی با شیعیان ندارند و از سوی آمریکا و انگلیس هستند.


وی اضافه کرد: رهبر معظم انقلاب همچنین هشدار دادند که آمریکا بعد از آنکه از ایران اخراج شد، بنا دارد برگردد. می‌خواهند نفوذ اقتصادی، سیاسی و فرهنگی را اعمال کنند اما مقام معظم رهبری فرمودند که ما جلوی این نفوذ را خواهیم گرفت.


خطیب جمعه تهران، تأکید کرد: ما این نفوذ را به روی آمریکا بسته‌ایم و برای همیشه خواهیم بست. آمریکا خیال می‌کند با این توافق راهی برای نفوذ به ایران پیدا کرده است، اما کور خوانده‌اند؛ آمریکا و کشورهای همراه با آن، بدانند ما دست از حمایت مقاومت و فلسطین برنخواهیم داشت.


موحدی‌کرمانی در ادامه سخنان خود گفت: مقام معظم رهبری در دیدار اخیر خود اشاره به یکی ازتوطئه های استکباری کردند که برخی کشورهایی که 70-80 درصد مردم آن گرایش دینی دارند، اما در آن کشورها رادیو و تلویزیون در جهت دینی حرکت نمی‌کنند، استکبار یک امپراتوری عظیم درست کرده است و حقایق را تحریف می کند و مردم را گول می‌زند.


امام جمعه موقت تهران در خطبه‌های دوم خود با بیان اینکه «ساده‌اندیشی است اگر مردم ایران فکر کنند که شیطان بزرگ عوض شده است»، تصریح کرد: دشمنی آمریکا با ما پابرجاست، آمریکا دشمن اسلام است چراکه اسلام می‌خواهد مستضعفین را قوی و طاغوت را ضعیف کند و آمریکا با این اسلام سازش نمی‌کند.


وی ادامه داد: مقام معظم رهبری فرمودند که ما راه نفوذ آمریکا در ایران را بسته‌ایم و خواهیم بست؛ آمریکا می‌داند که باید از راه فرهنگی وارد بشود و فرهنگ کشور را تغییر بدهد، آمریکا از در خارج شده است و می‌خواهد از دریچه وارد بشود.








آمریکا فکر نکند در مذاکره امتیازی از ایران گرفته و کاری کرده است که ایران سلاح هسته‌ای نداشته باشد، این موضوع جزو دین ماست و ما چنین چیزی نمی‌خواهیم که مظلوم و ظالم را با هم بکشد

دبیرکل جامعه روحانیت مبارز همچنین درباره توافق هسته‌ای ایران با 1+5 گفت: توافق مسئله خاص خودش است، برکات و مطالب گفتنی دارد، اما توافق به معنای این نیست که دیگر همه چیز تمام شد و ما با آمریکا آشتی کردیم.


موحدی‌کرمانی، ادامه داد: پیامبر اکرم(ص) از یاران خود پرسیدند که کدام‌یک از دستگیره‌های اسلام قوی‌تر است و هر یک از اصحاب پاسخ دادند، پیامبر فرمودند که محکمترین دستگیره اسلام این است که با دشمنان خدا دشمن و با دوستان خدا، دوست باشید. آمریکا می‌گوید از اسرائیل حمایت می‌کند، اسرائیلی که جنایت می‌کند، آیا با این موضوع می‌شود کنار آمد و فرهنگ آن را پذیرفت؟ مگر می‌شود با فرهنگ آمریکا سازش کنیم.


وی یادآور شد: آمریکایی‌ها جنایات فراوانی را در ایران انجام داده‌اند که قابل احصا نیست. به عنوان مثال، مسافران هواپیمایی را مظلومانه می‌کشد و هواپیما را ساقط و به جنایتکار مدال می‌دهد و البته 28 مرداد شاه را برگرداند.


خطیب این هفته نماز جمعه تهران ادامه داد: در مذاکرات با 1+5، ایران به عنوان ابرقدرت در جهان مطرح شد، منطق ایران به گوش جهانیان رسید، مظلومیت ایران و ظالمانه بودن تحریم‌ها روشن شد و معلوم شد که ایران به دنبال هسته‌ای نیست.


وی اضافه کرد: آمریکا فکر نکند در مذاکره امتیازی از ایران گرفته و کاری کرده است که ایران سلاح هسته‌ای نداشته باشد، این موضوع جزو دین ماست و ما چنین چیزی نمی‌خواهیم که مظلوم و ظالم را با هم بکشد.


دبیرکل جامعه روحانیت مبارز، با بیان اینکه «ایران با اصرار بر رفع تحریم‌ها ثابت کرد ظلم‌پذیر نیست»، گفت: ایران نشان داد که زیر بار ظلم نمی‌رود و صبر و حوصله مردم و راهنمایی‌های مقام معظم رهبری نتیجه‌بخش بود و رعب و وحشت در دل دشمن انداخت.


موحدی‌ کرمانی درباره حواث یمن نیز اظهار کرد: نمی‌دانم نظام وهابیت در عربستان چه زمانی می‌فهمند کارشان اشتباه است و چقدر جنایت کردند و آدم کشتند، از خداوند می‌خواهیم آنها را هوشیار و بیدار کند تا دست از این جنایت عظیم بردارند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته