دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
21 آذر 1397 - 12:41

کتاب حقوق تجارت الکترونیکی روانه بازار شد

کتاب «حقوق تجارت الکترونیکی» به همت مصطفی السان توسط انتشارات سازمان مطالعه و تدوین کتب علوم انسانی دانشگاه‌ها (سمت) منتشر و روانه بازار شد.
کد خبر : 343739
00000=====.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه ادبیات و کتاب گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری آنا، کتاب «حقوق تجارت الکترونیکی» به همت مصطفی السان توسط انتشارات سازمان مطالعه و تدوین کتب علوم انسانی دانشگاه‌ها (سمت) منتشر و روانه بازار شد.


مصطفی السان در مقدمه کتاب «حقوق تجارت الکترونیکی» آورده است: «در دو دهه اخیر، کتاب‌ها و مقالات متعددی در جنبه‌های مختلف حقوق تجارت الکترونیکی، نگارش یافته و پایان‌‌نامه‌ها و رساله‌های مختلفی به بررسی مباحث گوناگون این گرایش پرداخته‌اند. تجارت الکترونیکی و مباحث نظری آن، همچنان در کشورهای توسعه نیافته، حوزه‌ای فانتزی محسوب می‌شوند که توجه پژوهشگران متعددی را به سوی خود جلب کرده‌اند. باید توجه داشت که «تجارت» در مفهوم و مفاد خود عملیات را دارد و صرف بررسی علمی موضوع، موجب پیشرفت عملی تجارت الکترونیکی نمی‌شود.


این کتاب با این فرض تألیف شده است که تجارت الکترونیکی، بخشی جدایی‌ناپذیر از حقوق تجارت و حقوق مدنی در مفهوم سنتی آن محسوب می‌شود و در نظر دارد که مسائل مختلف حقوق تجارت الکترونیکی را با تکیه بر رویه قضایی و تجاری بررسی کند. نتیجه چنین رویکردی، سادگی این گرایش از یک سو و کاربردی بودن مباحث مطرح در آن، از سوی دیگر است.»


به گفته نویسنده، نسخه اولیه کتاب بیش از ۶۴۰ صفحه بوده که با توجه به ضرورت تناسب کتاب درسی با فرصت موجود در نیمسال تحصیلی، در نهایت به کمتر از ۳۵۰ صفحه کاهش یافت.


انواع مختلف قراردادهای الکترونیکی، پرداخت‌های الکترونیکی و مالیات تجارت الکترونیکی، مسئولیت مدنی در این نوع از تجارت، قانون حاکم و دادگاه صالح در تجارت الکترونیکی و نیز بحث حل و فصل اختلافات، از مباحث اصلی تجارت الکترونیکی محسوب می‌شوند که در این کتاب بررسی شده‌اند. 


کتاب «حقوق تجارت الکترونیکی» در 340 صفحه و با قیمت 160 هزار ریال به بازار عرضه شده است.


انتهای پیام/4072/خ


انتهای پیام/

برچسب ها: کتاب مطالعه
ارسال نظر
نظرات بینندگان ۰ نظر
ناشناس
Germany
چهارشنبه ۲۱ آذر ۱۳۹۷ - ۲۳:۵۱
۰
سلام.این کتاب چندین سال هست انتشار یافته هست!!!!
هلدینگ شایسته