دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
30 مرداد 1394 - 13:15

فشار آمریکا به ترکیه برای کمک به حملات هوایی علیه داعش

وزیر دفاع آمریکا خواهان انجام اقدامات بیشتر از سوی ترکیه برای مقابله با داعش شد.
کد خبر : 34362

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا به نقل از رویترز،‌ اشتون کارتر در سخنان خود در این‌باره گفت: ترکیه باید در این زمینه به آمریکا بیشتر کمک کند و این کمک باید چیزی فراتر از اقدام این کشور در دادن مجوز برای استفاده از پایگاه اینجرلیک به منظور حمله به داعش باشد.


کارتر در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: ترکیه توافق کرده است که به طور اصولی در زمینه همکاری با نیروهای ائتلاف برای مبارزه با داعش فعالیت کند، اما این کشور باید تلاش‌های خود برای کنترل مرزهایش با دو کشور عراق و سوریه را نیز تشدید کند.


وزیر دفاع آمریکا در ادامه افزود: مرزهای ترکیه با سوریه و عراق برای داعش و گروه‌های شورشی در مناطق مرزی بسیار حیاتی و حساس است. بنابراین آنکارا باید در این زمینه بیش از پیش حساسیت نشان دهد و در این زمینه موثرتر اقدام کند.


پیش از این آمریکا اعلام کرده بود که از ترکیه توقع دارد در حملات هوایی علیه داعش در سوریه مشارکت کند. این توقع به ویژه پس از آن ایجاد شد که این کشور با آمریکا بر سر همکاری بیشتر علیه داعش به توافق رسید. این در حالی است که ترکیه به جای مشارکت در زمینه مقابله با داعش، اقدام به بمباران مواضع کردهای پ‌ک‌ک‌ کرد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته