بنیاد شهید یکی از دستگاههای برتر در ارائه خدمات الکترونیک شد
به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری آنا از بنیاد شهید و امور ایثارگران، وضعیت خدمات الکترونیکی دستگاههای اجرایی در دور چهارم ارزیابی توسط سازمان فناوری اطلاعات ایران اعلام شد و بر این اساس به ترتیب شرکت مادر تخصصی ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور، گمرک، بنیاد شهید، بیمه مرکزی، مرکز توسعه تجارت الکترونیکی، وزارت اقتصاد، سازمان امور مالیاتی، سازمان سرمایهگذاری و کمکهای اقتصادی و فنی، سازمان بنادر و دریانوردی و پستبانک به ترتیب ۱۰ دستگاه برتر ارائهدهنده خدمات الکترونیکی شناخته شدند.
امیر ناظمی معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و رییس سازمان فناوری اطلاعات ایران در نشست ارائه چهارمین گزارش خدمات الکترونیکی دستگاههای اجرایی، گفت: با هر دوره ارزیابی، کیفیت سرویسها بیشتر میشود و مردم با خدمات الکترونیک شهروندی بیشتر آشنا میشوند.
وی با اشاره به نتایج کلی ارزیابیهای انجام شده، گفت: در این دوره رشد ۲۰ درصدی شاخص خدمات الکترونیکی دستگاههای اجرایی را شاهد بودیم و مقرر شده است ۸ هزار و ۷۰۰ نوع مجوز مختلف در یک سامانه تجمیع میشود.
گفتنی است، دبیرخانه شورای اجرایی فناوری اطلاعات موظف است بهصورت مستمر نسبت به ارزیابی کیفیت وب گاهها و خدمات الکترونیکی دستگاههای اجرایی که شناسنامه خدمات آنها به تائید سازمان اداری و استخدامی کشور رسیده است اقدام کرده و گزارشهای تهیه شده را به این شورا ارائه کند.دوره نخست ارزیابی در پایان سال 1395 با ارزیابی 60 دستگاه انجام شد که نتایج حاکی از الکترونیکی شدن 19 درصد از خدمات و سرویسها بود، در دوره دوم که با ارزیابی 83 دستگاه در شهریور سال 96 انجام شد گزارشها از الکترونیکی شدن 28 درصد خدمات حکایت داشت.
دوره سوم ارزیابی با بررسی وضعیت 93 دستگاه انجام و مشخص شد دستگاهها 38 درصد از خدمات را بهصورت الکترونیکی به شهروندان ارائه کردهاند. در دوره چهارم، وضعیت 93 دستگاه بررسی شد که در آن شاهد 60 درصدی شدن ارائه خدمات و سرویسها بهصورت الکترونیکی بودیم.
انتهای پیام/4100/
انتهای پیام/