دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
30 مرداد 1394 - 12:58
در گفت‌وگو با آنا:

جهانگیرزاده: درگیری‌های سیاسی، شخصی و جناحی نباید در بررسی برجام وارد شود/ ترکیب کمیسیون ویژه از نظر تخصصی ناقص است

جواد جهانگیرزاده، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، گفت: مساله برجام و توافق هسته‌ای جزو مواردی است که نباید در آن درگیری‌های سیاسی، شخصی و جناحی وارد شود چرا که این توافق می‌تواند در دهه‌های بعد از نظر سیاسی و اقتصادی نقطه عطف باشد.
کد خبر : 34345

جهانگیرزاده در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری آنا، درباره تأخیر یک ماهه در تشکیل کمیسیون برجام اظهار کرد: ما هیچ تعجیلی در تشکیل کمیسیون ویژه بررسی برجام نداشتیم و نمی‌خواستیم که بدون محاسبه دقیق این کمیسیون تشکیل بشود. نظر همه نمایندگان این بود که این کمیسیون از بین همه تفکرهای سیاسی تشکل شود و فهرست مشترکی که برای نامزدهای انتخابات از سوی دو فراکسیون به صحن ارائه شد نمایانگر این تلاش بود.








اینکه برخی از تخصص‌ها در لیست اعضای کمیسیون ویژه حضور ندارند مشهود است و فراکسیون این بود که ابعاد مختلف تخصصی برای بررسی برجام به درستی پوشش داده شود اما به عنوان نمونه کمیسیون حقوقی مجلس، نماینده‌ای در بین اعضای این کمیسیون ندارد

وی با بیان اینکه «موضوع مهم این است که در این مدت کمیسیون ویژه چه کاری انجام خواهد داد»، گفت: نمایندگان قصد تنازع با دولت را ندارند و در موضوع هسته‌ای همه به دنبال استیفای حقوق ملت هستند و در مورد بررسی برجام نیز بی‌طرفی اعضای کمیسیون از موارد با اهمیت است.


عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان این مطلب تصریح کرد: مسئله برجام و توافق هسته‌ای جزو مواردی است که نباید در آن درگیری‌های سیاسی، شخصی و جناحی وارد شود چراکه این توافق می‌تواند در دهه‌های بعد از نظر سیاسی و اقتصادی نقطه عطف باشد.


وی درباره فهرست پیشنهادی دو فراکسیون سیاسی مجلس برای معرفی نامزدهای عضویت در کمیسیون ویژه و انتقاد برخی اصلاح‌طلبان و مستقلان مجلس به مدل پیشنهادی دو فراکسیو در معرفی نامزدها بیان کرد: فهرستی که روز چهارشنبه روی آن اجماع شد، به نظر من ترکیب خوبی بود و نمایندگان اصلاح‌طلب نیز در این فهرست قرار داشتند به عنوان نمونه آقای پزشکیان در فهرست مشترک و آقای تاجگردون در فهرست رهروان ولایت بودند و رأی هم آوردند.


قائم‌مقام مرکز پژوهش‌های مجلس در این حال، بیان اینکه «از برخی تخصص‌ها برای عضویت در کمیسیون ویژه برجام به درستی استفاده نشد»، تصریح کرد: اینکه برخی از تخصص‌ها در فهرست اعضای کمیسیون ویژه حضور ندارند مشهود است. نظر فراکسیون این بود که ابعاد مختلف تخصصی برای بررسی برجام به درستی پوشش داده شود اما به عنوان نمونه کمیسیون حقوقی مجلس، نماینده‌ای در بین اعضای این کمیسیون ندارد.


جهانگیرزاده افزود: البته ما از ابتدای انتشار برجام، در مرکز پژوهش‌ها بررسی موارد حقوقی توافق هسته‌ای را آغاز کرده‌ایم چرا که یکی از موارد مهم در بررسی برجام موضوع حقوقی این برنامه مشترک است و سعی مرکز پژوهش‌ها بر این است که از نظر حقوقی ابعاد این توافق بررسی شود.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته