دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
30 مرداد 1394 - 11:50

جدیدترین اقدام اوباما برای جلب حمایت کنگره از توافق هسته‌ای

رئیس‌جمهوری آمریکا در نامه‌ای به اعضای کنگره این کشور خواهان حمایت آنان از توافق هسته‌ای با ایران شد.
کد خبر : 34337

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا به نقل از رویترز، باراک اوباما در این نامه که تازه‌ترین تلاش وی برای رای موافق اعضای کنگره به توافق محسوب می‌شود، بار دیگر اظهارات خود درباره توافق را که در هفته‌های اخیر بیان شده، تکرار کرده است.


بر اساس این گزارش،‌ در نامه اوباما به اعضای کنگره آمده است: توافق ایران یک توافق خوب است و آمریکا در ازای این توافق همکاری‌های امنیتی خود با اسرائیل را تقویت خواهد کرد. در این حال آمریکا توانایی خود برای مجازات ایران به دلیل انجام اقدامات بی‌ثبات‌ساز در خاورمیانه را حفظ کرده است.


اوباما در ادامه این نامه آورده است: در صورتی که ایران بخواهد گامی به سوی تولید بمب اتم بردارد، تمامی گزینه‌های ممکن علیه این اقدام برای آمریکا از جمله اقدام نظامی در زمان اجرای توافق و دوران پس از آن نیز باقی خواهد ماند.


کاخ سفید تلاش زیادی برای جلب حمایت اعضای دموکرات کنگره به منظور تصویب توافق انجام می‌دهد و اوباما در نظر دارد حمایت مورد نیاز برای اخذ آرای کافی به منظور وتوی طرح رد توافق را به دست آورد تا طرح جمهوری‌خواهان و تعدادی از دموکرات‌ها برای رد توافق ناکام بماند.


یک مقام کاخ سفید در این‌باره اظهار کرد: رئیس‌جمهوری و اعضای ارشد کابینه وی به طور منظم با اعضای کنگره در تماس هستند و با آنان مشورت می‌کنند تا از بابت کسب اطلاعات مورد نیاز برای ارزیابی رای کنگره درباره توافق اطمینان داشته باشند. این نامه نشانه تعهد کامل دولت به هم‌پیمانان آمریکا در منطقه به ویژه اسرائیل است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته