دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
20 آذر 1397 - 11:03
رئیس جهاد دانشگاهی:

جای مسئولان کشور در مناظرات دانشجویی خالی است

رئیس جهاد دانشگاهی گفت: ما باید در مسائل ملی کشور به توافق ملی برسیم تا بتوانیم برنامه‌ریزی بلند مدت داشته باشیم.
کد خبر : 343363
1523169825-.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاه و سیاست گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، آیین اختتامیه مرحله کشوری هفتمین دوره مسابقات ملی مناظرات دانشجویان ایران به همت سازمان دانشجویان جهاد دانشگاهی برگزار شد. موضوع مناظره نهایی «تهدید به بستن تنگه هرمز، سیاست مؤثری در رویارویی با فشارهای بین المللی » است که تیم راه سبز امید از اصفهان به عنوان تیم موافق و تیم جیم از تهران به عنوان مخالف در این مناظره حضور یافته‌اند.


حمیدرضا طیبی رئیس جهاد دانشگاهی در آیین اختتامیه مرحله کشوری هفتمین دوره مسابقات ملی مناظرات دانشجویان ایران با اشاره به موضوع مناظره نهایی «تهدید به بستن تنگه هرمز، سیاست مؤثری در رویارویی با فشارهای بین‌المللی و تهدیدات خارجی» گفت: شاید ما از یک گروه دانشجویی نزدیک به اصلاح‌طلب توقع داشته باشیم که مخالف تهدید به بسته تنگه هرمز و از گروهی که نزدیک جریان اصولگرایی باشد توقع داریم که موافق تهدید بستن تنگه هرمز باشند؛ اما در مناظره نهایی برعکس این قضیه اتفاق افتاد.


وی افزود: دانشجویان از دیدگاه خودشان مسائل کشور را بررسی کرده و کاملاً منطقی بحث می‌کنند. بحث‌ها خلاف آن چیزهایی است که ما تصور می‌کنیم. دانشجویان راجع به مسائل کشور فارغ از دیدگاه‌های سیاسی و جناحی مصالح ملی را در نظر می‌گیرند.


رئیس جهاد دانشگاهی گفت: جای مسئولان و سیاسیون در این مراسم خالی بود. ما باید در مسائل ملی کشور به توافق ملی برسیم تا بتوانیم برنامه‌ریزی بلند مدت داشته باشیم.


وی ادامه داد: راجع به پیشرفت کشور نروژ تحقیق کردیم. نقشه راه آنها برنامه‌ریزی جامع برای حل مسائل کشور و هماهنگ عمل کردن نهادهای مختلف بود که به نظرم این نقشه خوبی است.


انتهای پیام/4107/


انتهای پیام/

برچسب ها: جهاد دانشگاهی
ارسال نظر
هلدینگ شایسته