دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
30 مرداد 1394 - 12:05

دبیرکل اتاق تعاون ایران: مسکن مهر از کمبود نقدینگی رنج می‌برد

دبیرکل اتاق تعاون ایران گفت: مسکن مهر باید ناگزیر به اتمام برسد تا منابع مالی چند ده هزار میلیارد تومانی آن به جریان پولی و مالی کشور بازگردد و در سایر پروژه‌های بزرگ مانند مسکن اجتماعی هزینه شود.
کد خبر : 34336

ماشاءالله عظیمی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه اقتصادی خبرگزاری آنا با تاکید بر اینکه دولت تولیت مسکن مهر را به وزارت راه و شهرسازی داده است، افزود: اطلاعات دقیق این حوزه را وزارت راه و شهرسازی دارد و حتی وزیر راه و شهرسازی بعد از ادغام دو وزارتخانه مسکن و شهرسازی و راه و ترابری، قائم مقام جدیدی در مسکن مهر منصوب کرد، بنابراین آنها می‌دانند مقصر به اتمام نرسیدن پروژه‌ها ‌تعاونی‌ها نیستند.


وی تصریح کرد: مسکن مهر مانند همه پروژه‌های ساختمانی ممکن است از یک سری کمبودها رنج ببرد که از مهم‌ترین آنها کمبود نقدینگی است. البته همه دستگاه‌های مکلف در قانون باید در ارتباط با مسکن مهر به وظایف خود عمل کنند که برای این امر نیز باید ستادهای ویژه‌ای برای رسیدگی به نقاط ضعف این پروژه در هر فرآیند تشکیل شوند.


عظیمی با بیان اینکه اتحادیه سراسری مسکن مهر در کشور فعال است، ادامه داد: به نظر من مسکن مهر ماموریتی است که باید مانند سایر مسکن‌ها و تعاونی‌های مسکن تمام شود، از این رو زمانی که ماموریت تعاونی‌های مسکن منجر به تحویل خانه‌ها شود، تعاونی مسکن مهر دیگر موضوعیت نخواهد داشت.


دبیرکل اتاق تعاون ایران تاکید کرد: با وجود اینکه وزارت راه در به ثمر رساندن پروژه مسکن مهر اهتمام دارد، اما مشکل اصلی آن تامین منابع است.


به گفته وی، بازار مسکن دلیل رونق اقتصادی کشور و نه یکی از پیامدهای آن است. در همه کشورها نیز دلیل رونق اقتصادی توجه به بازار ساختمان و مسکن است و در کشور ما نیز نباید از آ‌ن غافل شد.


عظیمی بیان کرد: در کشوری مانند آمریکا 25 درصد GDP و 15 درصد اشتغال مستقیم به بخش مسکن اختصاص دارد، این در حالی است که در زمان بحرانی شدن بخش مسکن در سال 2008 به دنبال رکود اقتصادی، دولت کاپیتالیستی برای نخستین بار همه شرکت‌های بزرگ را خریداری می‌کند تا بانک‌ها در حوزه مسکن ورشکست نشوند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته