دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
30 مرداد 1394 - 11:34

وزیر کشور خبر داد؛ چهار هزار نفر در صف نامزدی انتخابات مجلس

وزیر کشور گفت: چهار هزار نفر خود را در معرض نامزدی در دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی قرار داده‌اند.
کد خبر : 34333

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری آنا، عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور در نشست خبری خود با خبرنگاران در استانداری آذربایجان غربی اظهار کرد: امسال دولت وظیفه سنگین اجرای انتخابات را برعهده دارد. تمام امور برنامه‌ریزی شده و طبق زمان‌بندی پیش می‌رود.


وی افزود: دولت به دنبال برگزاری انتخاباتی قانونی، بانشاط و سالم است و در این حال حضور مردم و اجرای قانونی انتخابات برای دولت اهمیت بسزایی دارد.


وزیر کشور تصریح کرد: اقداماتی برای هماهنگی با دستگاه‌های اجرایی بخصوص در حوزه نظارت انجام شده است، جلسات متعددی به صورت کارشناسی با شورای نگهبان داشتیم، خوشبختانه امر هماهنگی در حوزه نظارت و اجرا بخوبی پیش می‌رود و تاکنون مشکل خاصی در این زمینه وجود نداشته است.


وی با بیان اینکه قوانین و مقرراتی در حوزه انتخابات وجود دارد که باید نامزدهای انتخاباتی آن‌ها را رعایت کنند، تصریح کرد: نامزدها نباید تبلیغات زودرس داشته باشند و تمام موضوعات و مسائل را باید از طریق قانون پیگیری کنند.


وی اضافه کرد: خوشبختانه تاکنون مسئله و موضوع خاص و حادی در مورد انتخابات وجود نداشته است.


رحمانی فضلی با بیان اینکه تعامل سازنده با مجلس در دستور کار دولت قرار دارد، گفت: دولت به تشخیص نمایندگان احترام می‌گذارد و تفسیرش از اقدامات نمایندگان مجلس شورای اسلامی بسیار خیرخواهانه است. دولت در مباحث و موضوعات کلان هماهنگی خوبی با مجلس دارد.


وی درباره تقسیمات کشوری نیز اظهار کرد: باتوجه به روند تقسیمات کشوری در گذشته، شاهد به وجود آمدن شهرها، شهرستان‌ها و بخش‌های مختلف در کشور بودیم اما گاهی شرایط تقسیمات را نداشتند.


وزیر کشور با بیان اینکه تقسیمات کشوری هزینه‌های زیادی را برای دولت دارد، افزود: با وجود این، باید با در نظر گرفتن دشواری تقسیمات کشوری، کار را ضابطه‌مند و در قالب چارچوب اساسی انجام دهند.


وی ادامه داد: دولت با بررسی اساسی تقسیمات کشوری را متوقف کرد و با در نظر گرفتن دو مسئله تأمین اعتبار و تعیین محدوده شهرها تقسیمات کشوری جدیدی در شهرها و شهرستان‌ها به وجود آورد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته