دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
19 آذر 1397 - 23:55
دهقان در گفتگو با آنا:

بودجه‌هایی که به مجلس آمده از شفافیت لازم برخوردار نیست

عضو کمیسیون قضائی و حقوقی مجلس شورای اسلامی گفت: تمام درآمدها و هزینه‌های دولت به‌صورت شفاف در سند بودجه پیش‌بینی شود تا مجلس با چشم باز آن‌را تصویب کند.
کد خبر : 343296

محمد دهقان در گفتگو با خبرنگار حوزه مجلس گروه سیاسی خبرگزاری آنا، با اشاره به اصل قانونی «جامعیت» و لزوم شفافیت درآمدها و هزینه‌های دولت در سند بودجه اظهار کرد: زمانی که دولت، بودجه سالانه کشور را برای تصویب به مجلس می‌آورد، کارشناسان اقتصادی، مرکز پژوهش‌های مجلس، کار حجیم چند هفته‌ای را برای استخراج مفاهیم و اعداد و ارقام از سند بودجه انجام می‌دهند.


عضو کمیسیون قضائی و حقوقی مجلس شورای اسلامی با تصریح اینکه با آمدن بودجه، کمیسیون تلفیق تشکیل شده و کارشناسانی از دولت، حوزه نفت، مالیات و گمرک، وزارت اقتصاد و سازمان برنامه و بودجه به دعوت مجلس در این کمیسیون شرکت می‌کنند، گفت: این تیم اقتصادی بودجه را تشریح و مشخص می‌کنند که درآمدهای دولت چطور مدنظر قرار گرفته و چگونه برای بخش‌های مختلف تخصیص داده شده است. 


دهقان با انتقاد از اینکه هر بودجه‌ای که تاکنون به مجلس آمده از شفافیت لازم برخوردار نبوده است، اظهار کرد: باید تمام درآمدها و هزینه‌های دولت به‌صورت شفاف در سند بودجه پیش‌بینی شود تا نمایندگان مجلس بتوانند با چشم باز این سند ملی را به تصویب برسانند.


انتهای پیام/4034/ن


انتهای پیام/

برچسب ها: کمیسیون تلفیق
ارسال نظر
هلدینگ شایسته