دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
25 آذر 1397 - 10:45
رئیس شورای شهر تهران:

برنامه سوم توسعه شهر تهران تا بهمن‌ماه به شورای شهر ارائه شود

رئیس شورای شهر تهران گفت: امیدواریم برنامه سوم توسعه شهر تهران با استفاده از نقاط قوت برنامه دوم گامی رو به جلو باشد و تا بهمن ماه به صحن شورا ارائه شود.
کد خبر : 343122
محسن+هاشمی+رفسنجانی+رییس+شورای+اسلامی+شهر+تهران.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، محسن هاشمی رفسنجانی صبح امروز در آغاز جلسه شورای اسلامی شهر تهران ضمن  گرامی‌داشت سال‌روز ولادت امام حسن عسکری علیه‌السلام،  به روز پژوهش اشاره کرد و گفت: یکی از مشکلات کشورهای درحال توسعه، کم‌توجهی به پژوهش و تحقیق قبل از هر اقدام عملی است، حمایت عملی از پژوهشگران، کاربردی کردن پژوهش‌ها و توجه به نتایج پژوهش در تصمیم‌گیری است که باید به‌صورت هم‌زمان و نه جزیره‌ای در مدیریت شهری مورد توجه قرار گیرد.


وی اذعان کرد: از مهمترین موضوعاتی که پژوهش باید در آن مورد توجه قرار گیرد، موضوع برنامه‌ریزی و تصمیم‌گیری‌های درازمدت و راهبردی است که در روزهای اخیر با ارسال ویراست دوم برنامه سوم توسعه شهر تهران، کمیسیون‌های تخصصی شورا می‌بایست با رویکردی علمی و پژوهشی و نه سلیقه‌ای و سیاسی بررسی شده و در سطح یک برنامه قابل اجرا و واقع‌گرایانه برای اجرا به تصویب برسانند.


رئیس شورای شهر تهران با اشاره به تأخیری که در بررسی برنامه سوم به دلیل تغییرات مدیریت شهری پیش آمده است، گفت: امیدواریم برنامه سوم توسعه شهر تهران با استفاده از نقاط قوت برنامه دوم گامی رو به جلو باشد.


هاشمی اظهار کرد: با توجه به آن‌که شهردار تهران، ویراست دوم احکام برنامه که با استفاده از پیشنهادات اعضای محترم شورا، در ویرایش نخست احکام برنامه ایجاد شده را ارسال کرده و منتظریم که سایر اسناد برنامه که شامل چشم‌انداز، استراتژی، اهداف، منابع و مصارف است نیز به‌زودی در اختیار شورا قرار گیرد تا امکان بررسی برنامه ایجاد شود.


رئیس شورای اسلامی شهر تهران افزود: اگرچه امروز در ادبیات مدیریت استراتژیک با توجه به پویایی محیط و تغییرات بنیادین، اعتبار برنامه‌ریزی درازمدت با تردید مواجه شده و بر استفاده از برنامه‌های منعطف و قابلیت تطبیق با تغییرات شرایط  و محیط سازمان تأکید می‌شود، جهت حفظ انسجام و هم افزایی سیاست‌ها، بودجه‌های سالانه و سایر مصوبات شورا  نیاز به برنامه راهبردی مدیریت شهری وجود دارد اما بایست مکانیزم ایجاد انعطاف و تغییر و تطبیق نیز به شیوه‌ای کارآمد در برنامه سوم دیده شود.


وی در پایان در پیشنهادی اظهار کرد: جهت تسریع در بررسی و آماده‌سازی برنامه سوم و جبران تأخیر که به دلیل تغییرات مکرر در مدیریت شهری ایجاد شده است، ستاد تدوین برنامه با مشارکت معاونت برنامه‌ریزی شهرداری و کمیسیون‌های تخصصی شورا تشکیل شود و با فعالیت فشرده تا بهمن ماه برنامه سوم را نهایی و به صحن شورا ارائه کند.


انتهای پیام/4105


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته