دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
29 مرداد 1394 - 18:15

درخواست ۲۵ نفر از رهبران یهودیان در آمریکا از کنگره درباره برجام

تعدادی از رهبران جامعه یهودی از طریق یک آگهی در نسخه روز پنجشنبه روزنامه نیویورک‌تایمز از کنگره خواستند از توافق ایران و کشورهای ۱+۵ درباره فعالیت‌های هسته‌ای صلح‌آمیز ایران حمایت کند.
کد خبر : 34310

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری آنا، تعدادی از رهبران جامعه یهودی از طریق یک آگهی در نسخه روز پنجشنبه روزنامه نیویورک تایمز از کنگره خواستند از توافق ایران و کشورهای 1+5 که حامیان آن می‌گویند از دستیابی این کشور به سلاح هسته ای دست‌کم برای یک دهه جلوگیری خواهد کرد، حمایت کند.


این تبلیغ که توسط یک سازمان غیرانتفاعی با نام «هیچگونه سلاح هسته‌ای برای ایران» انجام شده، جدیدترین نشانه از تلاش متحدان کاخ سفید برای حفظ توافق هسته‌ای است. در حال حاضر به نظر می‌رسد کنگره آمریکا علی رغم مخالفت برخی دموکرات ها مانند سناتور چاک شامر و رابرت منندز، قادر نیست مانع توافق شود.


نویسندگان این آگهی مدعی شده اند که علی‌رغم نگرانی نسبت به رفتار ایران در حمایت از تروریسم و ضد یهودی‌گری ، یک ایران هسته‌ای بسیار خطرناک‌تر خواهد بود؛ بنابراین توافق هرچند کامل نیست، اما بهترین گزینه مطمئن برای توقف برنامه هسته ای نظامی ایران محسوب می‌شود.


کنگره آمریکا در حال بررسی برنامه جامع اقدام مشترک است که در 23 تیرماه در وین پایتخت اتریش به توافق ایران و کشورهای 1+5 رسید.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته