دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
29 مرداد 1394 - 14:52

برگزاری مراسم یادبود عضو هیات علمی واحد تنکابن با قرائت پیام تسلیت دکتر میرزاده

رئیس، هیأت رئیسه، استادان، کارکنان و دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد تنکابن، یاد و خاطره زنده یاد مهندس جعفرقلی راهب عضو هیأت علمی واحد تنکابن و نماینده ادوار مردم تنکابن، رامسر، عباس آباد در مجلس شورای اسلامی را با برگزاری مراسمی در سالن آمفی تئاتر واحد تنکابن گرامی داشتند.
کد خبر : 34301

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، در ابتدای این مراسم پیام تسلیت دکتر میرزاده رئیس دانشگاه آزاد در حضور خانواده متوفی، روسای دانشگاه‌ها، مسئولان و مدیران ادارات و نهادهای شهرستان‌های همجوار قرائت شد.


همچنین در فواصل برنامه پیام تسلیت دکتر نیاز آذری رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان مازندران و دیگر مسئولان منطقه به سمع و نظر حاضران رسید.








حسینی جو: کشور ما با ریشه تاریخی و داشتن شخصیت‌ها و بزرگان متعدد می‌تواند الگوهای بی‌شماری را داشته‌ باشد در حالی که ما از آنها فاصله گرفته‌ایم

معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان تنکابن، رمز حیات و ممات و اتحاد را خواست خود مردم دانست و گفت: خداوند سرنوشت هیچ قومی را تغییر نمی‌دهد مگر اینکه خودش بخواهد. آیه شریفه‌ای هست که زنده یاد راهب در اکثر سخنرانی‌های خود استفاده می‌کرد و به آن اعتقاد داشت.


سید امیر حسینی جو، مرحوم راهب را اسوه اخلاق معرفی کرد و ادامه داد: ما در جامعه‌ای زندگی می‌کنیم که اسلامی است و ائمه اطهار و معصومین بسیار به حسن خلق در زندگی شخصی و اداری سفارش کرده‌اند، رعایت اخلاق محوری‌ترین موضوعی است که مرحوم راهب مد نظر داشت.


وی ولایت مداری، اخلاق مداری، احساس مسئولیت، صداقت، اندیشمندی، سادگی و خلوص‌نیت داشتن را از خصوصیات بارز زنده‌یاد جعفرقلی راهب دانست.


حسینی جو دلیل الگوسازی جوانان از مسئولان دیگر کشورها در حال دوچرخه‌سواری یا احترام گذاشتن به محیط خانواده را به دلیل کم‌توجهی مسئولان به شخصیت‌های برجسته داخلی در زمان حیاتشان دانست و گفت: کشور ما با ریشه تاریخی و داشتن شخصیت‌ها و بزرگان متعدد می‌تواند الگوهای بی‌شماری را داشته‌ باشد در حالی که ما از آنها فاصله گرفته‌ایم.


در ادامه این مراسم دکتر محمود صمدی لرگانی، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد تنکابن درباره ابعاد شخصیتی، رفتاری و کرداری مهندس راهب به سخنرانی پرداخت.


دکتر صمدی لرگانی با بیان اینکه مرگ مهندس راهب هم همانند زندگی وی دارای نکات آموزنده بود،‌گفت: حضور پر شور مردم در مراسم تدفین، روز سوم و دیگر مراسم‌های یادبود این نکته را بیان دارد که اگر انسان درست کار کند و در خدمتگزاری وظیفه شناس باشد مردم نکته سنج، قدرشناس هستند.


وی بیان کرد: اینکه جامعه اجرایی و مدیریتی به یک فرد احترام می‌گذارد و در زمان حیات فرد پاسخگوی زحماتش است برای نسل‌جوان، ایجاد انگیزه می‌کند و بسیار تاثیرگذار است.


لرگانی درگذشت عضو هیأت علمی واحد تنکابن را ضایعه‌ای بسیار بزرگ دانست و گفت: با توجه به همیاری‌ها و خدماتی که مهندس راهب از بدو تأسیس این واحد دانشگاهی تا به امروز کشیدند درگذشت وی بسیار جانگذار و جای خالی آن بزرگوار روز به روز بیشتر احساس می‌شود.


این مراسم با حضور شرکت‌کنندگان بر مزار مطهر دو شهید در دانشگاه با ادای احترام و فاتحه‌خوانی پایان یافت.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته