دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
31 مرداد 1394 - 11:15
رئیس اداره سلامت کودکان وزارت بهداشت در گفت‌و‌گو با آنا مطرح کرد

43 درصد کودکان به دلیل حوادث ترافیکی فوت می‌‌کنند

رئیس اداره سلامت کودکان وزارت بهداشت، عنوان کرد: طی 5 تا 6 سال گذشته بیش از 21 تا 24 درصد مرگ کودکان به دلیل سوانح و حوادث بوده است که در این میان حوادث ترافیکی بیشترین سهم را داشته است.
کد خبر : 34298

دکتر سید حامد برکاتی در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه اجتماعی خبرگزاری آنا با بیان اینکه مرگ و میر کودکان زیر 5 سال طی 35 سال گذشته در کشور کاهش پیدا کرده است، گفت: در گذشته از هر یک هزار تولد حدود 140 کودک فوت می‌کردند که امروزه با تلاش‌های وزارت بهداشت به 16 تا 17 مورد کاهش پیدا کرده است.


رئیس اداره سلامت کودکان وزارت بهداشت، افزود: در گذشته بیماری‌های واگیر و عفونی شایع‌ترین علت مرگ و میر تمامی رده‌های سنی در کشور بود اما امروزه بیماری‌های غیرواگیر موجب مرگ و میر افراد می‌شود.


برکاتی افزود: «بیماری‌های سرشتی و ژنتیک» و «حوادث و سوانح» جزو شایع‌ترین علت مرگ کودکان 1 ماه تا 5 سال است که این موضوع نشان‌ می‌دهد، تمام مسئولان باید برای ایجاد جامعه‌ای امن و ایمن برای کودکان تلاش کنند.


وی در ادامه تصریج کرد: طی 5 تا 6 سال گذشته بیش از 21 تا 24 درصد مرگ کودکان به دلیل سوانح و حوادث بوده است که در این میان حوادث ترافیکی بیشترین سهم را داشته است.


رئیس اداره سلامت کودکان افزود: مرگ به دلیل حوادث ترافیکی در کودکان حدود 43 درصد گزارش شده است که 8 تا 9 درصد این آمار مربوط به کودکان یک ماه تا 5 سال بوده است.


وی در پایان خاطرنشان کرد: مرگ کودکان به دلیل بیماری‌های سرشتی و ژنتیکی قابل کنترل نیست اما به مادران توصیه می‌شود در خصوص سوانح و حوادث ترافیکی حساسیت خود را از طریق شرکت در کلاس‌های آموزشی که در مراکز بهداشتی و درمانی برگزار می‌شود و یا برنامه‌های که رسانه ملی منتشر می‌شود، افزایش دهند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته