دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
18 آذر 1397 - 21:27
رئیس‌جمهور:

مقاومت کشورهای عضو اوپک شکستی دیگر را برای آمریکا رقم زد

رئیس‌جمهور در جلسه هیأت دولت گفت: برخلاف تلاش آمریکایی‌ها برای دخالت در امور اوپک مقاومت کشورهای عضو، شکستی دیگر را برای آمریکایی‌ها رقم زد.
کد خبر : 342927

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری آنا از پایگاه اطلاع‌رسانی دولت، تصویب لایحه موافقت‌نامه موقت بین ایران با اتحادیه اقتصادی اوراسیا و کشورهای عضو برای تشکیل منطقه آزاد تجاری، چگونگی استفاده از خدمات وکلای دادگستری و مشاوران حقوقی در دستگاه‌های اجرایی و درخواست اولویت از مجلس برای رسیدگی به لایحه مشارکت عمومی – خصوصی از دیگر تصمیمات مهم امروز هیأت وزیران بود.


رئیس‌جمهور در ابتدای جلسه امروز هیأت‌وزیران که ریاست آن را بر عهده داشت، پس از استماع گزارش وزیر نفت از اجلاس اخیر اوپک اظهار کرد: برخلاف تلاش آمریکایی‌ها برای دخالت در امور اوپک و سعی در ممانعت در ایجاد تعادل در عرضه نفت، خوشبختانه با مقاومت کشورهای عضو و اهتمام جمهوری اسلامی و آقای زنگنه، برنامه آن‌ها خنثی شد و شکستی دیگر را برای سیاست‌های مداخله‌گرانه آمریکا رقم زد.


تصویب لایحه موافقت‌نامه موقت بین ایران با اتحادیه اقتصادی اوراسیا


هیأت‌وزیران، لایحه موافقت‌نامه موقت تشکیل منطقه آزاد تجاری بین جمهوری اسلامی ایران و اتحادیه اقتصادی اوراسیا و کشورهای عضو را به تصویب رساند.


موافقت‌نامه مزبور در اردیبهشت‌ماه 97 در شهر آستانه پایتخت قزاقستان توسط طرف‌های متعهد و با هدف ایجاد ترتیبات تجارت آزاد بین ایران و اوراسیا امضا شد.


تعیین چگونگی استفاده از خدمات وکلای دادگستری و مشاوران حقوقی در دستگاه‌های اجرایی


دولت با توجه به‌ضرورت استفاده از وکلای دادگستری مبرز جهت استیفای حقوق دولت و دفاع از بیت‌المال و نیز جلوگیری از تشتت آرا و اعمال سلیقه و اتخاذ رویه واحد در انعقاد قرارداد با وکلای دادگستری، چگونگی استفاده از خدمات وکلای دادگستری و مشاوران حقوقی توسط دستگاه‌های اجرایی را به تصویب رساند.


درخواست اولویت از مجلس برای رسیدگی به لایحه مشارکت عمومی – خصوصی


هیأت‌وزیران در ادامه جلسه، از مجلس شورای اسلامی خواست تا با اولویت نسبت به رسیدگی به لایحه مشارکت عمومی – خصوصی اقدام نماید.


اعلام نظر دولت در خصوص تعدادی از طرح‌های نمایندگان مجلس


دولت در ادامه، ضمن اعلام نظر درباره تعدادی از طرح‌های نمایندگان مجلس شورای اسلامی، نماینده خود را برای پیگیری موضوع تعیین کرد.


انتهای پیام/4115/ن
 


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته