دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
29 مرداد 1394 - 14:30

نماینده ویژه «اوباما» برای نظارت بر اجرای برجام مشخص شد

سفیر آمریکا در لهستان به‌عنوان نماینده ویژه رئیس‌جمهوری آمریکا برای نظارت بر اجرای توافق هسته‌ای انتخاب می‌شود.
کد خبر : 34292

به‌ گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا به‌نقل از پایگاه خبری «پولتیکو»، «استفان موول» سفیر آمریکا در لهستان قرار است پس از پایان ماموریتش در ورشو، نماینده ویژه «باراک اوباما» برای نظارت بر اجرای توافق هسته‌ای شود.


«موول» یکی از دیپلمات‌های بلندپایه آمریکایی است که در پرونده‌های مهمی حضور داشته است. به‌گفته یک مقام رسمی آمریکایی، «موول» گفته است که وی در سال 1982 به وزارت امورخارجه آمریکا پیوسته است.


از جمله سمت‌های مهم وی، مشاور ارشد «ویلیام برنز» قائم مقام سابق وزارت امورخارجه آمریکا برای هماهنگی امور مربوط به ایران بوده است. وی در زمان بحران روسیه و گرجستان در سال 2008 نیز مسئول پاسخگویی میز بحران و همچنین مسئول مذاکرات مربوط به استفاده هواپیماهای سوخت‌رسان آمریکایی از آسمان روسیه در مسیر افغانستان بوده است.


«موول» پیش از ریاست نمایندگی آمریکا در لهستان، در دفتر معاون امورخارجه در امور امنیت بین‌المللی و کنترل تسلیحات و به‌عنوان سفیر در لیتوانی و معاون ارشد سفیر در جاکارتا نیز فعالیت کرده است.


انتخاب «موول» مخالفان و طرفدارانی دارد. مخالفان معتقدند که وی فردی شناخته شده آنگونه که امیدوار بودند، نیست، هرچند موافقان این مسئله را قبول ندارند.


انتهای پیام/

برچسب ها: توافق هسته ای
ارسال نظر
قالیشویی ادیب