دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
19 آذر 1397 - 06:36
جاذبه‌های گردشگری؛

حکومت جن‌ها در مثلث برمودای ایران

ریگ جن ناحیه وسیعی در دل دشت کویر است که به دلیل شرایط ویژه‌ای که دارد به آن مثلث برمودای ایران نیز می‌گویند.
کد خبر : 342803
87-1140x500.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه سفر و گردشگری گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، ریگ جن ناحیه‌ای بزرگ و پهناور از تپه‌های شنی و باتلاق‌های نمک در دل دشت کویر است که در نزدیک شهر سمنان قرارگرفته است.


این محدوده مانند رشته‌کوه‌های زاگرس از شمال غرب به جنوب شرق کشیده شده است و شامل تپه‌های ماسه‌ای است که به هم‌پیوستگی آن‌ها صحنه‌هایی زیبایی را به وجود آورده است و به همین دلیل به دم ریگ شهرت پیداکرده است.


در ریگ جن نه آب است و نه چاه آبی وجود دارد و گرمای شدید آن حتی شرایط را برای کویرنوردان نیز دشوار کرده است و به همین دلیل خیلی‌ها می‌گویند سفر به این محدوده بازگشتی ندارد و به‌همین دلیل گزارشی از این محدوده داده نشده است و در اکثر نقشه‌ها نامی از ریگ جن دیده نمی‌شود.


خاک این دشت به‌شدت فرسایش پیداکرده است و تپه‌های ماسه‌ای بر روی این زمین خاک آنرا سست‌تر نشان می‌دهد. یکی از دلایلی که رفت‌وآمد به این محدوده را غیرممکن کرده است نوع وزش باد در این محدوده است، زیرا این بادها از غرب به شرق می‌وزد و به همین دلیل شیب تندی بر روی ماسه‌ها ایجادشده است و به همین دلیل عبور وسیله نقلیه در این محدوده عملاً غیرممکن است.


ریگ جن آن‌قدر صعب‌العبور‌ است که هیچ کاروان و مسافری جرأت عبور از آنجا را ندارد. بنابراین هیچ روستایی در آنجا دیده نمی‌شود.


یکی از بزرگ‌ترین مشکلاتی که در این منطقه وجود دارد فرو رفتن در گل و لجن است که می‌تواند مسافران ناوارد را در خود کشیده و به کام مرگ بکشاند.


افراد بومی کویر آنجا را به‌عنوان سرزمین نفرین‌شده می‌شناسند و می‌گویند شیاطین و اجنه در این سرزمین حکومت می‌کنند و به همین دلیل تمام کسانی که در این کویر گم می‌شوند دیگر پیدا نمی‌شوند.


اما با این‌ همه بسیاری از افراد دوست دارند به این منطقه سفر کنند و به همین دلیل به یکی از مقاصد گردشگری تبدیل‌ شده است و تورهای گردشگری هرچند وقت یک‌بار به این کویر سوزان سفر می‌کنند.


ریگ جن، ترسناک‌ترین منطقه ایران است و باتلاق‌های خطرناک این منطقه اجازه نمی‌دهد کسی زنده از این منطقه خارج شود.


افرادی که به این منطقه سفر می‌کنند باید با بیشترین امکانات به این محدوده سفر کنند و برای 15 روز با خود آب و غذا و بنزین همراه داشته باشند.


این منطقه مرموز هیچ پوشش گیاهی نداشته و هنوز هیچ فردی از وجود حیات‌ وحش و یا پوشش گیاهی این منطقه اطلاعاتی ندارد.


انتهای پیام/4087


انتهای پیام/

ارسال نظر
نظرات بینندگان ۰ نظر
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۱۹ آذر ۱۳۹۷ - ۰۸:۲۸
۰
اگردراین منطقه آب وجود ندارد ، پس باتلاقهاچگونه بوجود آمده اند ؟؟
هلدینگ شایسته