دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
19 آذر 1397 - 09:34
امرایی:

ریموند کارور با نوشتن بر اعتیاد غلبه کرد

یک نویسنده و مترجم می‌گوید: نوشتن درمانی باعث شد ریموند کارور بر اعتیادش غلبه کند.
کد خبر : 342786
0ed16838-164a-4f65-b4bc-ffb39e3e2450.jpg

اسدالله امرایی در گفتگو با خبرنگار حوزه ادبیات و کتاب گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری آنا اظهار کرد: هنر به طور عام جنبه درمانی دارد. شعر و داستان و رمان نیز از این مقوله مستثنا نیستند و درمانگرند.


یک نویسنده و مترجم با اشاره به زندگی ریموند کارور گفت: کارور دچار اعتیاد شدید به الکل شد و آن زمان او یک شاعر متوسط معمولی بود. کارور شاعر برای غلبه بر اعتیادش به نوشتن داستان رو آورد. این «نوشتن درمانی» کارور را موفق کرد بر اعتیادش غلبه کرده و نیز شاهکارهایی در دنیای داستان خلق کند.


وی هنر را درمانگر دانسته و افزود: هنر به طور عام جنبه درمانی دارد؛ شعر و داستان و رمان نیز از این مقوله مستثنی نیستند و درمانگرند.


مترجم «پاییز پدر سالار» با تأکید بر شیوه درمانی ریموند کارور توصیه می‌کند که مردم جامعه با نوشتن بر گرفتاری‌ها غلبه کنند: آن قدر بخوانید، بخوانید، بخوانید تا روزی که احساس کردید که دیگر زمان نوشتن است.


امرایی درباره اطلاعات درمانی که رمان‌ها در اختیار مخاطب قرار می‌دهند نیز بیان کرد: وقتی یک کتاب پزشکی را می‌خوانیم نه از اطلاعات پزشکی سر در می‌آوریم نه از نحوه درمان، اما به صورت عمومی‌تر در حوزه ادبیات و رمان و داستان کوتاه می‌توانیم اطلاعات خوبی را در زمینه سلامت جسم و روان به دست بیاوریم.


این مترجم از آثاری که با موضوع سلامت ترجمه کرده است گفت و افزود: «رمان دریا» نوشته جان بنویل و رمان «عشق‌های ماندگار زودگذر» نوشته آندره مک کین به موضوع سلامت روان پرداخته و خواندن آنها را توصیه می‌کنم.


وی درباره تأثیر داستان‌ها بر سلامت ذهن اظهار کرد: خوبی قصه‌ها این است که در ذهن می‌مانند. مثلاً شما یک بار «جنایت و مکافات» را خوانده‌اید؛ این اثر و حتی تکیه کلام‌ها و ضرب‌المثل‌های آن در ذهن شما ماندگار خواهد شد و این علت تأثیرگذاری هنر است.


امرایی با اشاره به جشنواره «ادبیات سلامت» گفت: هر حرکتی که به توسعه کتاب و کتابخوانی و گسترش فرهنگ کمک کند، قدم مبارکی است.


انتهای پیام/4072/4104/خ


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته