دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
واعظ آشتیانی:

عده‌ای از داخل پالس‌های غلط به فیفا می‌فرستند/ تاج باید برود

مدیرعامل پیشین باشگاه استقلال گفت: در وضعیتی که ورزش کشور درگیر قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان است، عده‌ای از داخل پالس‌های نادرست به فیفا ارسال می‌کنند.
کد خبر : 342759
_HZS0165.jpg

امیررضا واعظ آشتیانی در گفتگو با خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری آنا با اشاره به وضعیت مهدی تاج در فدراسیون فوتبال و عدم حضور وی در محل کارش اظهار کرد: من نمی‌دانم که چرا برخی آقایان به هر ترتیب ممکن دوست دارند در سمت خود باقی بمانند ولو به قیمت به چالش کشیدن نظام و کشور تمام شود.


وی اضافه کرد: طبق ماده 60 قانون ایثارگری افرادی که زودتر از موعد خدمت بازنشسته شده باشند با استناد به درصد جانبازی می‌توانند خدمت خود را اعاده کنند. دوستانی که دل‌شان برای ایران می‌سوزد و مدافع موفقیت فدراسیون هستند، باید تابع قانون باشند. مرّ قانون برای همه محترم است و قانونی که به‌ تصویب مجلس شورای اسلامی و شورای نگهبان رسیده، باید برای همه محترم شمرده شود.


مدیرعامل اسبق باشگاه استقلال در بخش دیگری از سخنان خود با انتقاد از انتصاب یک سرپرست برای یکی از فدراسیون‌های ورزشی توسط وزیر ورزش کرد: فدراسیون‌ها دارای مجمع هستند و تنها مجامع می‌توانند برای فدراسیون مذکور سرپرست یا رئیس بگمارد. در صورتی که رئیس فدراسیون مذکور طبق قانون منع به کارگیری بازنشستگان موظف بود کنار برود و توسط مجمع رئیس بعدی انتخاب شود نه توسط وزیر ورزش و جوانان. 


واعظ آشتیانی تأکید کرد: مجامع فدراسیون‌ها در سه حالت موظف به انتخاب رئیس فدراسیون و یا سرپرست هستند. یکی زمانی که رئیس فدراسیون فوت کند، دوم اینکه توسط مجمع عزل شود و سوم اینکه رئیس فدراسیون استعفا کند که در این صورت مجمع رئیس جدیدی انتخاب می‌کند.


وی یادآور شد: مجمع بالاترین رکن یک فدراسیون است و وزارت ورزش و جوانان باید با تدبیر بهتر نسبت به فدراسیون‌ها عمل کند.


مدیرعامل اسبق باشگاه استقلال با بیان اینکه تاج قطعاً مشمول ماده 60 قانون ایثارگری نبوده است، درغیراین‌صورت در محل کار خود حاضر می‌شد، متذکر شد: با تمامی این تفاسیر اگر آقای تاج واقعاً مشمول این قانون می‌شد، می‌توانست در فدراسیون حاضر شود و این نشان می‌دهد که وی برای حضور در این فدراسیون منع قانونی دارد.


واعظ آشتیانی مطرح کرد: آقایان اگر دل‌شان برای نظام می‌سوزد، نیاز نیست برای پست و مقام چند روزه به آب و آتش بزنند و بهتر است خودشان استعفا کنند.


وی در پاسخ به این سؤال که عده‌ای عنوان می‌کنند که در صورت رفتن تاج از فدراسیون فوتبال، این امر توسط فیفا دخالت سیاست در ورزش تلقی شده و موجب تعلیق آن می‌شود، گفت: اصلاً چنین چیزی نیست. در حقوق بین‌الملل احترام به قوانین داخلی کشورها تعریف شده است.


مدیرعامل اسبق باشگاه استقلال توضیح داد: هیچ نهادی نمی‌تواند قوانین داخلی کشورها را خدشه‌دار کند. فیفا می‌گوید، درصورتی‌که توسط دولتی رئیس فدراسیون فوتبال آن کشور برکنار و سرپرست جدید گمارده شود، دخالت سیاست در ورزش تلقی می‌شود و آن فدراسیون تعلیق خواهد شد.


واعظ آشتیانی ادامه داد: در صورتی که طبق قوانین کشور آقای تاج مشمول قانون منع‌ به‌کارگیری بازنشستگان است و این موضوع هیچ منافاتی با قوانین فیفا ندارد که برخی آقایان این موضوع را عنوان می‌کنند.


وی یادآور شد: درصورتی‌که وزیر ورزش خود شخصاً تاج را برکنار می‌کرد و دیگری را به‌جای وی می‌گمارد فیفا می‌توانست فدراسیون فوتبال را تعلیق کند.


مدیرعامل اسبق باشگاه استقلال درخصوص وضعیت حمیدرضا گرشاسبی در باشگاه پرسپولیس نیز عنوان کرد: آقای گرشاسبی نیز همین‌طور. او نیز باید به قانون احترام گذاشته و کنار برود، چراکه قانون برای همه یکی است.


واعظ آشتیانی به صحبت‌های کاشانی رئیس هیأت‌مدیره باشگاه پرسپولیس واکنش نشان داد که گفته بود حتماً تبصره‌ای در قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان وجود دارد که گرشاسبی در سمت خود باقی بماند، بیان کرد: هیچ بند و تبصره‌ای وجود ندارد که بازنشستگان بتوانند در کار خود باقی بمانند و به فعالیت ادامه دهند.


وی در پایان خاطرنشان کرد: متأسفانه در این بلبشو عده‌ای از داخل به فیفا پالس‌های نادرست ارسال می‌کنند تا فدراسیون جهانی را علیه فدراسیون کشورمان تحریک کنند، در حالی که ادعای ایران‌دوستی نیز دارند.


انتهای پیام/4051/4078/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته