دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
18 آذر 1397 - 13:03
سالارآملی خبر داد:

بررسی نهایی جزئیات اساسنامه دانشگاه D۸ در همدان

قائم‌مقام وزیر علوم، تحقیقات و فناوری از بررسی نهایی جزئیات اساسنامه دانشگاه D۸ با حضور نمایندگان رسمی ۸ کشور بزرگ اسلامی در همدان خبر داد.
کد خبر : 342676
1544339303-1e8a9944.jpg

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا از روابط‌عمومی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، حسین سالارآملی در خصوص بررسی نهایی جزئیات اساسنامه دانشگاه D۸ در همدان اظهار داشت: چارچوب این اساسنامه در نشست وزرای امورخارجه ۸ کشور بزرگ اسلامی که ماه گذشته در استانبول برگزار شد، به تصویب رسید.


وی افزود: بر این اساس، دانشگاه D8 در سال آتی میلادی با حضور دانشجویانی از کشورهای مسلمان در همدان آغاز به‌کار خواهد کرد.


سالارآملی گفت: تحصیل دانشجویان در مقاطع تحصیلات تکمیلی، انجام پروژه‌های مشترک و حضور استادان برجسته مسلمان از دیگر کشورها، از اهداف عملیاتی این دانشگاه می‌باشد و انتظار می‌رود با راه‌اندازی این دانشگاه، گردش علمی و ارتقای سطح کیفی کشورهای عضو و در مرحله بعدی جهان اسلام را شاهد باشیم.


اعضای D8 شامل جمهوری اسلامی ایران، ترکیه، پاکستان، مالزی، اندونزی، نیجریه، مصر و بنگلادش است که جمعیت آن بالغ بر ۱ میلیارد نفر بوده و بیش از ۸۵ درصد تولیدات علمی جهان اسلام را به خود اختصاص داده‌ است.


انتهای پیام/4113/ 4107/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته