دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
29 مرداد 1394 - 12:41
فانی مطرح کرد

پیش‌بینی اعزام 650 هزار دانش‌آموز به اردوهای راهیان نور تا پایان شهریور

وزیر آموزش و پرورش گفت: پیش‌بینی می‌شود تا پایان شهریورماه 650 هزار دانش‌آموز به مناطق عملیاتی هشت سال دفاع‌ مقدس سفر کنند.
کد خبر : 34267

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا،‌ علی‌اصغر فانی که در پنجمین همایش مرکزی مسئولان قرارگاه استانی راهیان نور دانش‌آموزی در مجتمع فرهنگی ورزشی «5 آذر» سخن می گفت با اشاره به اینکه توسعه مشارکت در آموزش و پرورش یکی از سیاست‌های پنجگانه ما در دولت یازدهم است، اظهار کرد: معتقدم تعلیم و تربیت در بستر همکاری همه‌جانبه نهادهای مرتبط با این موضوع امکان‌پذیر است.


وی با اشاره به جمله «اردوهای راهیان نور» توضیح داد: اردوهای راهیان نور از دو بخش «اردو» و «راهیان نور» تشکیل شده است که اهداف ما در بخش اول این جمله که اردو است، در راستای تقویت روحیه همکاری، زندگی دسته‌جمعی‌، تربیت اجتماعی سیاسی، تعامل با دیگران، مسئولیت‌پذیری، مساله‌یابی‌، حل مساله و تعامل در مسائل محیطی خواهد بود. همچنین پیام راهیان نور نیز این است که دانش‌آموزان با حضور در این اردوها به سمت شهدا جهت پیدا می‌کنند. ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در این اردوها تجلی می‌یابد، لذا باید از این منظر از سازمان بسیج تشکر کنم که به ما کمک می‌کند به عنوان آموزش و پرورش این اهداف را محقق کنیم.


فانی تاکید کرد: انتقال فرهنگ رزمندگان به نسل آینده،‌ روحیه دفاع از میهن با روش اسلامی از وظایف تعلیم و تربیت است. خوشبختانه اردوهای راهیان نور علاوه بر مواردی که به آن اشاره کردم در بعد اخلاقی و اعتقادی نیز موثر هستند. به دنبال جلب مشارکت نهادهای مختلف در بخش تربیت هستیم. سازمان دانش‌آموزی،‌ سازمان جوانان هلال‌ احمر، انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزی و بسیج، چهار نهادی هستند که با آموزش وپرورش در بخش تربیت مشارکت دارند از همین رو به دنبال وحدت در عین کثرت هستیم.


وزیر آموزش و پرورش دربخش دیگر سخنان خود با اشاره به حجم بالای اعزام کاروان‌های راهیان نور در بخش دانش‌آموزی اعلام کرد: برآورد ما این است که تا پایان شهریورماه امسال 650 هزار دانش‌آموز به مناطق عملیاتی و نقاط یادمانی هشت سال دفاع‌ مقدس سفر کنند که این آمار تاکنون بی‌سابقه بوده است.


فانی تاکید کرد:خوشبختانه در اردوهای راهیان نور امسال شاهد حادثه‌ای نبوده‌ایم و تمامی اردوها با امنیت خوب و کیفیت بالا انجام شده است. در بخش مشارکت‌های مردمی نیز پنج میلیارد تومان از هزینه‌های اعزام دانش‌آموزان به اردوهای راهیان نور توسط دانش‌آموزان و خانواده‌هایشان تأمین شده است که این نشان از نفس کار مشارکت اجتماعی دارد.


وی اضافه کرد: دانش‌آموزانی که در اردوهای راهیان نور شرکت می‌کنند پس از بازگشت از اردو، خودشان یک سفیر اسلامی‌، فرهنگی و ملی‌ در بین خانواده، محیط زندگی و عرصه اجتماعی محسوب می‌شوند. این تأثیر سفیرگونه دانش‌آموزان در بعد تربیت بسیار مهم است و سبب رفتارسازی در جامعه خواهد شد.


اعزام 621 هزار دانش‌آموز به اردوهای راهیان نور


در بخش دیگر این مراسم حمیدرضا کفاش، جانشین قرارگاه راهیان نور دانش‌آموزی و معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: در مشارکت‌جویی، کیفیت‌بخشی و حضور مستمر مدیران و عناصر به جبهه رفته آموزش و پرورش از موضوعاتی است که برای توسعه اردوهای راهیان نور به آن توجه شده است.


وی افزود: تاکنون 621 هزار نفر از دانش‌آموزان به اردوهای راهیان نور اعزام شده‌اند و اردوهای راهیان نور سال تحصیلی 95-94 نیز از یازدهم مهرماه در بوشهر کلید خواهد خورد.


کفاش گفت: کیفی‌سازی فعالیت‌های راهیان نور از جمله برنامه‌هایی است که به آن توجه ویژه‌ای داریم.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته