دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
18 آذر 1397 - 10:03
رئیس شورای شهر تهران:

پیری زودرس جنبش دانشجویی سلامت اخلاقی جامعه را تهدید می‌کند

رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: سرخوردگی دانشجویان و پیری زودرس جنبش‌های دانشجویی از مواردی است که سلامت فکری جامعه را تهدید می‌کند.
کد خبر : 342634
mohsenHashemi.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، محسن هاشمی صبح امروز در آغاز یکصدوششمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران ضمن گرامیداشت روز دانشجو به‌عنوان نماد استکبارستیزی و نشأت سیاسی در دانشگاه‌ها، اذعان کرد: اگر دانشجویان به‌عنوان قشر آزاداندیش در بهترین دوران حیات فکری خود نتوانند از فضای باز در دانشگاه‌ها استفاده کنند، جریان‌های خشونت‌گرا جای خالی آنان را پر خواهند کرد.


وی افزود: همان‌گونه که رکود جنبش دانشجویی در دهه 90 باعث محدود شدن فضای فعالیت‌های فرهنگی و سیاسی در دانشگاه‌ها شد، فضای فعالیت جنبش دانشجویی می‌تواند آثار مثبتی را هم برای خود و دانشگاه و جامعه به‌همراه داشته باشد.


رئیس شورای شهر تهران تصریح کرد: نباید ماهیت انتقادی فعالیت‌های جنبش دانشجویی نسبت به مسئولان این احساس را در مدیریت به‌وجود آورد که جنبش دانشجویی یک تهدید است و باید آن را مهار کرد.


هاشمی رفسنجانی ضمن تأکید بر سخنان مقام معظم رهبری نسبت به تقویت و حمایت از آرمان‌های جنبش دانشجویی منتقد نسبت به عملکرد مسئولان اظهار کرد: این بیانات نشانگر آن است که نظام جمهوری اسلامی نسبت به آثار مثبت فعالیت‌های فرهنگی و سیاسی بانشاط واقف است اما محافظه‌کاری مدیران میانی باعث می‌شود این حمایت تبدیل به مخالفت شود.


وی در پایان گفت: سرخوردگی دانشجویان و پیری زودرس جنبش دانشجویی از تهدیدهایی است که سلامت فکری و اخلاقی جامعه را تهدید می‌کند و مدیریت شهری باید در ایجاد نشاط و فضای مشارکت عمومی از زیرساخت‌های خود در راستای رونق فعالیت‌های فرهنگی هنری و سیاسی دانشجویان استفاده کند.


انتهای پیام/4105/4076/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته