دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
29 مرداد 1394 - 12:18
در جلسه هم‌اندیشی واحد بهشهر

رئیس دانشکده برق بریستول انگلیس: ایران جزء پنج کشور دنیا در انتشار مقاله ISI است

رئیس دانشکده برق بریستول انگلیس با افتخار به ایران و ایرانی بودن خود، گفت: هنگامی که جمهوری اسلامی ایران مدیریت دانشگاه‌ها را به دست گرفت، دانشگاه‌های ایران، برای خارجی‌ها بیشتر مورد توجه و احترام قرار گرفت و اکنون می‌توان گفت که ایران جزء پنج کشور دنیا در انتشار مقاله ISI است.
کد خبر : 34259

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، پروفسور حسن نوری در جلسه هم‌اندیشی با محوریت پژوهش و توسعه دانشگاه برای نسل آینده که در واحد بهشهر برگزار شد، با بیان اینکه جمع کثیری از دانشجویان در تحقیقات به عمل آمده از مقاله‌های ایرانی استفاده می‌کنند، با ترغیب استادان به تحقیق و پژوهش از آنها خواست تا برای چاپ آثار پژوهشی در بهترین مجلات ISI تلاش کنند.


وی از مدیران دانشگاه خواستار شد تا حقوق و زمان لازم برای تحقیق استادان در نظر گرفته شود و حداقل هر ماه یک نشریه‌ای به چاپ برسد تا آثار پژوهشی استادان را اطلاع‌رسانی کند.


رئیس دانشکده برق بریستول انگلیس، احتیاج دانشگاه به تشکیل کمیته تخصصی برای تصمیم‌گیری و انجام طرح‌های پژوهشی را ضرورت دانست و خطاب به استادان و مدیران دانشگاه اظهار کرد: زمینه‌های ارتباط استادان و دانشجویان با صنعت و کارهای پروژه‌ای با کارخانجات فراهم شود تا همکاری نزدیک با صنعت ایجاد شود و تفاهم‌نامه‌هایی با مدیران محیط‌های صنعتی بسته شود تا ارتباطی راحت و ساده‌تر برقرار شود.








حسنی احداث و راه‌اندازی محیط و باشگاه های ورزشی دانشگاه آزاد اسلامی برای استفاده از عموم را تبلیغات خوبی در معرفی دانشگاه دانست

حسنی برای ارتباط با صنعت عنوان کرد: مهندسان خبره از صنعت و کارخانجات دعوت شوند تا گهگاه به دانشگاه بیایند و تدریس کنند.


وی با بیان اینکه فرصت شرکت در کنفرانس‌ها و همایش‌ها به استادان را از وظایف دانشگاه‌ها و نتیجه‌گیری از عملکرد و چگونگی پیشرفت دانشگاه را نیز از وظایف استادان برشمرد.


نوری با توجه به پروژه‌های سودآور و زودبازده گفت: ممکن است اوایل کارها یا پروژه‌هایی را قبول کنیم که کسب و کار یا سودآوری قابل توجه‌ای نداشته باشد ولی می‌توان دوره‌های کوتاه مدت را برای نیروی انسانی، دانشجویان و ... برگزار کرد.


وی احداث و راه‌اندازی محیط و باشگاه های ورزشی دانشگاه آزاد اسلامی برای استفاده از عموم را تبلیغات خوبی در معرفی دانشگاه دانست.


رئیس دانشکده برق بریستول انگلیس به ارتباط خوب دو طرفه و هماهنگی بین نیروها و مدیران اشاره کرد و گفت: اعضاء هیأت علمی و کارکنان باید دلسوزی و همکاری خوبی با دانشگاه داشته باشند و همچنین مدیران دانشگاه باید در قبال همکاری، آنها را مورد تشویق قرار دهند و فضا و فرصت را برای معرفی استادان و دانشجویان خبره و نخبه فراهم آورند.


تشکیل تیم کاری از سوی گروه‌های آموزشی از پیشنهادات حسنی در این راستا بود.


در ادامه این مراسم، دکتر اسداله مهرآرا، سرپرست دانشگاه آزاداسلامی واحد بهشهر نیز با توجه به پژوهش و اهمیت آن توصیه‌هایی به استادان و اعضای هیأت علمی در مورد پیشرفت و نقش آن در توسعه دانشگاه بیان کرد.


سپس دکتر عبدالکریم الهی رئیس اداره پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی بهشهر در مورد اهداف جلسه و بررسی چالش دانشگاه‌ها با وجود کمبود دانشجو و رونق دادن پژوهش و کارآفرینی مطالبی را عنوان کرد.


در پایان، فعالیت‌های صورت گرفته پژوهشی واحد بهشهر در چند ماه اخیر از سوی رئیس اداره پژوهش و فناوری دانشگاه ارائه شد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته