دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
آنا گزارش می‌دهد؛

پیرمرد آلمانی آماده شلیک نهایی/ بغضی که یک‌جا ترکید

تیم استقلال در حالی این روزها روی دور برد افتاده است که مرد موبور آلمانی آبی‌ها در حال تحقق نقشه‌های خود گام‌ها را یکی پس از دیگری می‌پیماید.
کد خبر : 342472

گروه ورزشی خبرگزاری آنا ـ حسین بوذری: «آبی‌های ویرانگر»، این لقب برخی هواداران دوآتشه استقلال به تیم‌شان بعد از پیروزی‌های اخیر است. البته عبور از نقطه ضعف‌های استقلال شفر با دو سه پیروزی بی‌انصافی است، اما پیروزی‌های متوالی بعد از روزهای بحرانی می‌تواند روحیه‌ساز باشد.


شفر که طی روزهای گذشته زیر تیغ انتقادات سر خم نیاورده بود، حال با رسیدن به ترکیب ایده‌آلش می‌تواند نقشه خود را برای تحقق یک استقلال واقعی و مورد پسند هواداران عمل کند.


* موبور آلمانی، آماده شلیک نهایی


وینفرد شفر سرمربی آلمانی آبی‌ها که روزهای بسیار دشواری را می‌گذارند با چند پیروزی روحیه‌بخش تیمش را به ساحل آرامش رسانده است و می‌خواهد با طرح نقشه برای حریفان همراه با سوشا پسرش به بهترین نحو تیمش را هدایت کند.


تقویت تیم در نیم‌فصل، نخستین گام شفر برای ساختن استقلال رویایی در نیم‌فصل دوم لیگ برتر و لیگ قهرمانان آسیاست. مذاکره با بازیکنان مدنظر سرمربی آلمانی به صورت پنهانی آغاز شده است و حتی صحبت‌هایی از خروج گرو و نویمایر در نیم‌فصل شنیده می‌شود که البته شفر این‌ها را تنها شایعه می‌داند.


مذاکره با صفا هادی برای جایگزینی نویمایر و بازگشت جباروف اخباری بودند که طی روزهای گذشته مطرح شده‌اند. اما باشگاه استقلال هیچ‌کدام از این اخبار را تأیید نکرده است.


گفته می‌شود مذاکره با چند مهاجم باکیفیت در دستور کار فتحی سرپرست باشگاه قرار دارد که اگر عملی شود می‌توان استقلال متفاوت‌تری را در نیم‌فصل دوم مشاهده کرد.


* پاس‌های تک‌ضرب بلای جان حریفان استقلال


شفر از زمانی که سکان هدایت تیم استقلال را برعهده گرفت، بر ارسال پاس‌های تک‌ضرب توسط شاگردانش اصرار داشت و تنها راه جا افتادن این مهم را تمرین، تمرین و تمرین می‌دانست.


حالا سرمربی آبی‌ها به نظر به آرزوی خود نزدیک‌ و نزدیک‌تر می‌شود و آبی‌های پایتخت اجرای تاکتیک سرمربی تیم‌شان را به بهترین شکل به اجرا می‌گذارند به خصوص در بازی با سپیدرود رشت این موضوع به وضوح دیده می‌شد و حتی تحسین شفر را نیز در پی داشت.


به نظر می‌رسد شفر در نیم‌فصل بیشتر به دنبال بازیکنانی است که بیشتر به تاکتیک تیمش نزدیک‌تر باشد و به همین دلیل مذاکرات مخفیانه فتحی با گزینه‌های شفر بی سر و صدا در حال انجام است.


* بغضی که در بازی با یاران کریمی ترکید


جابر انصاری مهاجم استقلال که در ابتدای فصل از تمرین کنار گذاشته شده بود با جدایی تیام و قربانی و بالاجبار دوباره به لیست آبی‌ها بازگشت تا خلأ مهاجم هواداران استقلال را اذیت نکند، به خصوص با عملکرد ناامیدکننده‌ای که الحاجی گرو و مرتضی تبریزی داشتند و نتوانستند انتظارات هواداران را برآورده کنند.


حال جابر استقلالی‌ها رقیب سرسختی برای گرو و تبریزی است و ممکن است این مهاجمان گران‌قیمت را حتی نیمکت‌نشین کرده و جایگاه آنها را به خطر بیندازند.


انصاری که مدت‌ها بود در ترکیب اصلی تیمش حضور نیافته بود روز گذشته با حضور در ترکیب اصلی به بهترین شکل پاسخ اعتماد شفر را داد و ثابت کرد که در صورت تداوم بازی می‌تواند عصای دست سرمربی آلمانی آبی‌ها در بازی‌ها مهم و سرنوشت‌ساز باشد.


اشک‌های جابر بعد از گلزنی مقابل سپیدرود معانی زیادی داشت، از جمله اینکه این مهاجم کوتاه‌قامت تا اینجا نیز بی‌دلیل روی نیمکت جا خوش کرده بود.


* تحول در روند استقلال با بازگشت مصدومان


داریوش شجاعیان و محسن کریمی دو ستاره فصل گذشته استقلال که با مصدومیت شدید مواجه شدند آرام‌آرام با پشت‌سر گذاشتن مصدومیت خود آماده حضور در میدان می‌شوند، البته شاید میدان دادن به آنها کمی زمان‌بر باشد، اما در هر صورت آمادگی این دو می‌تواند تا حدود زیادی مشکل استقلال را در میانه میدان و تغذیه مهاجمان از بین ببرد.


شاید بتوان گفت که استقلال رؤیایی شفر و هواداران در راه است تا شاهد رقابت تنگاتنگ مدعیان قهرمانی باشیم، از پرسپولیس و استقلال بگیرید تا سپاهان، پدیده، تراکتورسازی تبریز و ... .


انتهای پیام/4051/4078/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته