دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
17 آذر 1397 - 13:16
با حضور مسئولان انجام شد؛

آغاز کار مرکز تحقیقات انرژی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردبیل

مرکز تحقیقات انرژی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردبیل با حضور نماینده اردبیل در مجلس شورای اسلامی آغاز به‌ کار کرد.
کد خبر : 342393
feizi 1.JPG

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا از اردبیل، محمد فیضی ظهر امروز در مراسم آغاز به‌كار مركز تحقیقات انرژی دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل اظهار‌ كرد: كل دنیا به این نتیجه رسیده‌اند كه برای حفظ‌ محیط‌زیست، دست از منابع فسیلی بكشند و این در حالی است كه مصرف انرژی در ایران بیش از 4 برابر میانگین دنیاست.


وی گفت: تا سال 2050 بیش از 80 درصد انرژی جهان از انرژی‌های تجدیدپذیر خواهد بود و كشور ما باید تلاش‌كند در برنامه‌ریزی‌های خود با استفاده از مراكز تحقیقاتی و علمی در این مسیر مهم قرار‌ گیرد.


عضو هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل ادامه داد: در برنامه ششم توسعه و سیاست‌های مقام معظم رهبری همه این موارد پیش‌بینی شده و باید تا پایان برنامه ششم مصرف انرژی 50 درصد كاهش یابد.


وی افزود: با تصویب مجلس شورای اسلامی 32 درصد از فروش منابع انرژی اعم از نفت و گاز در اختیار صندوق توسعه ملی قرار می‌گیرد تا برای آیندگان برنامه‌ریزی و هزینه شود.



فیضی اضافه كرد: مجلس اجازه داده 200 میلیون دلار از صندوق توسعه برای نگهداری آب‌هایی كه از بین می‌رود برداشته شود.


نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی بیان كرد: از اوایل آغاز این دوره مجلس اتفاقی كه افتاد و بنده به عنوان نماینده موافق صحبت كردم دو سازمان سانا و سابا در یکدیگر ادغام و وظایف آن‌ها به سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر و بهره‌وری انرژی «ساتبا»  منتقل شد.


انتهای پیام/4062/


 


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته