دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
نوباوه‌ در گفتگو با آنا:

مفاهیم فرهنگی مقاومت حائز اهمیت است

داور جشنواره فیلم مقاومت گفت: نوع تفکر مقاومت برای مبارزه و تربیت نسل اسلامی و نسل موفق بسیار حائز اهمیت است که ما در این جشنواره آن را دیدیم.
کد خبر : 342353

بیژن نوباوه‌وطن در گفتگو با خبرنگار حوزه سینمای گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری آنا، اظهار کرد: نسبت به حضوری که در جشنواره فیلم مقاومت داشتم باید بگویم که جشنواره فوق‌العاده بود، از خزاعی که تسلط و نشانه‌گیری بسیار خوبی در این حوزه دارد و فیلم‌سازان گوناگون را تشویق به حضور می‌کند تشکر می‌کنم، در بخش مستند چند صد فیلم رسیده بود که هیأت انتخاب حدود ۶۲ اثر را به بخش مسابقه فرستاده بود، یعنی انتخاب ۶ اثر از ۶۲ اثر که به دلیل تعدد آثار خوب بسیار کار سختی بود.


داور جشنواره فیلم مقاومت افزود: شاید بتوان گفت امسال نسبت به گذشته حتی نسبت به دوره پیش حدود ۵۰ درصد کیفیت کار بهتر شده بود، یعنی حوزه مقاومت، دفاع و ظلم‌ستیزی. یک مفاهیم جدید نیز در فیلم‌سازان دیدیم که مفاهیم فرهنگی مقاومت است، بحث این که در نوع غذا خوردن، در نوع تربیت بچه‌ها نوعی مقاومت وجود دارد، چون از این طریق دشمن می‌خواهد هجمه وارد کند و حتی تربیت بچه‌ها را عوض کند و نوع تفکر مقاومت برای مبارزه و تربیت نسل اسلامی و نسل موفق بسیار حائز اهمیت بود که ما در این جشنواره دیدیم.


نماینده دوره نهم مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: فکر می‌کنم یکی از کارهایی که ما باید انجام دهیم تشویق این قشر از فیلم‌سازانی است که حوزه مقاومت را به بخش‌های فرهنگی‌تر تسری دادند.


خبرنگار باسابقه صدا و سیما درباره دلایل موفقیت و استقبال مردم از جشنواره مقاومت عنوان کرد: حضور بهترین فیلمسازان کشور، بهترین کارگردانان، بهترین بازیگران که خودشان جزء هیأت داوران و انتخاب آثار و حتی مدعوین هستند، نشان می‌دهد که واژه مقاومت واژه همگانی و همه‌پسند است یعنی هرکس ایران و اسلام را دوست دارد امروز جایی برای گفتن و حرفی برای زدن دارد.


وی تصریح کرد: به نظرم این جشنواره موفق عمل کرده است، به‌‌ویژه مهمانان خارجی که با شعف در این جشنواره حضور داشتند. ان‌شاءالله این حرکت به کشورهای دیگر متصل شود و اثرگذار باشد. اطمینان دارم که جریان استکباری و جریان رسانه‌ای دنیا اجازه نمی‌دهند اطلاعات مربوط به این جشنواره‌ها در کشورها منتشر شود، اگر ما در این زمینه گروه رسانه‌ای داشته باشیم که بتواند این کار را قبل از شروع جشنواره و دعوت از آثار انجام دهد اطمینان دارم که ده‌ها برابر این آثار از خارج کشور به دست ما برسد، چون آثار بسیار خوبی به‌خصوص در کشورهای در حال توسعه که کشورهای جهان سوم می‌نامیم، کشورهای آمریکای جنوبی، کشورهای آفریقایی و کشورهای خاورمیانه وجود دارد.


نوباوه‌وطن با بیان این که مقداری کار تبلیغاتی ما ضعیف است توضیح داد: بیشتر تبلیغات ما جنبه ارتباط فردی دارد در حالی که ما باید ارتباط رسانه‌ای داشته باشیم و در فضاهای گوناگون اعم از مجازی بتوانیم این جشنواره را معرفی کنیم. من در جشنواره‌های خارجی بسیاری حضور داشتم و می‌دانم که بسیاری از کارهایی که در جشنواره خارجی به نمایش در می‌آید به عنوان فیلم مقاومت قابلیت ظهور در جشنواره مقاومت ما را دارد که امیدوارم این اتفاق بیفتد.


عضو جبهه پایداری دستاوردهای این دوره از جشنواره را این‌گونه توضیح داد: چند موضوع مهم بین‌المللی در دنیا وجود دارد اعم از فلسطین لبنان، سوریه، افغانستان و یمن که نه‌تنها در منطقه ما، بلکه در دنیا حرف اول را می‌زند و مظهر کامل ظلم به ملت‌ها و مبارزه و ظلم‌ستیزی است، از همه این حوزه‌ها در جشنواره فیلم داریم که بسیار خوب است. اخیراً موضوع داعش که هدف بزرگی در دنیا داشته و استکبار را پیگیری می‌کرد و نابودی کشورهای اسلامی را مدنظر داشته شکست خورده است.


وی افزود: در فیلم مستند زنانی با گوشواره‌های باروتی بخش مهمی وجود دارد و آن رفتن به درون تفکر داعشیسم است که قصد فریب دختران و زنان جوانان را با ترفندها و دروغ‌هایی که باید برای خدا جنگید داشتند، در حالی که دختران با واقعیت مواجه شدند و آنها را پس زدند که به نظرم بسیار با ارزش است. این فیلم نه‌تنها برای حضور در جشنواره بلکه برای حضور در دنیا لازم است تا همه بدانند که دروغ بزرگی است. باید به این کارها میدان بیشتری داد که امکان رشد بسیاری دارد.


انتهای پیام/4072/4046/


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب