دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
17 آذر 1397 - 10:08

افزایش تعداد دانشجویان زن در رشته پزشکی

آمارهای جدید نشان می‌دهد در آمریکا اکثر دانشجویان رشته‌های پزشکی زن هستند.
کد خبر : 342293
stethoscope-placed-on-reference-book.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه‌ دانشگاه‌های جهان گروه دانشگاه خبرگزاری آنا از اجوکیشن دایو، بررسی‌های اخیر انجمن کالج‌های پزشکی آمریکا حاکی از آن است که تعداد دانشجویان زن در رشته‌های پزشکی برای دومین سال متوالی بیشتر از مردان بوده است. اکثر  تقاضانامه‌های تحصیلی برای دانشکده‌های پزشکی متعلق به زنان بوده است. بیش از نیمی از پذیرفته‌شدگان در دانشکده‌های پزشکی را نیز تشکیل می‌دهند.


براساس این گزارش، تعداد تقاضانامه‌های تحصیلی و ثبت‌نام دانشجویان سیاه‌پوست نیز به‌ترتیب چهار و 4.6 درصد افزایش داشته است. گفتنی است تعداد ثبت‌نام دانشجویان مرد سیاه‌پوست بعد از چند سال 7.3 درصد رشد داشته است.


انجمن کالج‌های پزشکی آمریکا پیش‌‌بینی می‌کند که این کشور در سال 2030 با کمبود 121 هزار و 300 پزشک مواجه خواهد شد. با این حال از سال 2002 تاکنون تعداد تقاضانامه‌های تحصیلی برای رشته‌های پزشکی 57 درصد و تعداد ثبت‌نام دانشجویان در این رشته‌ها 31 درصد افزایش داشته است. طی دهه گذشته، 26 دانشکده پزشکی در آمریکا تأسیس شده است.


براساس گزارش کرانیکل هایر اجوکیشن، باوجود این‌که تعداد دانشجویان زن در دانشگاه‌ها افزایش داشته است؛ اما درآمد آنها بعد از فارغ‌التحصیلی کمتر از مردان است. زنان با مدرک تحصیلی کارشناسی به‌طور متوسط 42 هزار دلار در سال درآمد دارند. این در حالی است که فارغ‌التحصیلان مرد بیش از 62 هزار دلار در سال درآمد دارند. این امر نشان می‌دهد یک زن برای دریافت حقوق برابر با یک مرد، باید مدرک تحصیلی بالاتر از آن مرد داشته باشد.


انتهای پیام/4021/


 


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته