دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
از صبح امروز؛

نام‌نویسی اعزام زائران به عتبات آغاز شد

سازمان حج و زیارت اعلام کرد که زائران اعزامی به عتبات در محدوده زمانی دی می‌توانند از طریق سامانه اینترنتی این سازمان اقدام کنند.
کد خبر : 342273

مرتضی آقایی در گفتگو با خبرنگار حوزه حج و زیارت گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری آنا، از آغاز نام‌نویسی از زائران اعزامی به عتبات خبر داد و گفت: آن دسته از زائران ایرانی که قصد سفر به عتبات عالیات را دارند، می‌توانند برای دوره زمانی ماه دی از امروز از طریق سامانه اینترنتی این سازمانی به نشانی atabatorg.haj.ir اقدام کنند.


وی با بیان اینکه زمان نام‌نویسی عتبات تا تکمیل ظرفیت ادامه دارد، افزود: اعزام زائران به عتبات در دو قالب زمینی و هوایی صورت می‌گیرد که مدت اقامت همه زائران در عراق، هفت روز خواهد بود که سه روز در نجف اشرف، سه روز در کربلای معلی و یک شب را کاظمین اقامت خواهند کرد.


مدیرکل عتبات عالیات سازمان حج و زیارت تصریح کرد: زائران ایرانی در مدت اقامتشان در عراق افزون بر زیارت حرم امیرمؤمنان (ع) در نجف اشرف، حرم سیدالشهدا (ع) و حرم حضرت ابالفضل‌العباس(ع) در کربلای معلی به کاظمین و سامرا خواهند رفت و حرم امامین جوادین و امام حسن عسکری (ع) را زیارت خواهند کرد.


وی با بیان اینکه همچنان زائران در طول سفر از خدمات درمانی و بیمه‌ای و امنیتی برخوردار هستند، یاد آور شد: در این دوره از سفر عوارض خروج از کشور از هزینه‌های اعزام حذف شده است و بر اساس دستور نیروی انتظامی زائران به صورت مستقیم و شخصی جهت پرداخت عوارض اقدام می‌کنند.


آقایی درباره هزینه‌های سفر عتبات گفت: هم‌اینک حداقل هزینه زمینی زائران به عتبات یک میلیون و 900 هزار تا دو میلیون و 100 هزار تومان و هزینه هوایی حداقل سه میلیون و 250 هزار تا سه میلیون و 500 هزار تومان اعلام شده است.


انتهای پیام/4090/4071/خ


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته